جیک سالیوان:

نگران اقدام نیروهای نیابتی مثل حزب الله و همچنین ایران هستیم

صافی نیوز / مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که آمریکا هرکاری می‌کند تا تضمین کند که درگیری‌ها فراتر از غزه نمی‌رود.

به گزارش صافی به نقل از فارس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: نمیتوان رد کرد که ایران ممکن است به نوعی در درگیری میان اسرائیل و حماس به طور مستقیم دخالت کند.

وی همچنین درباره اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد که ما نگران نیروهای نیابتی مانند حزب الله و ایران هستیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: ما اطلاعاتی نداریم که عملیات زمینی امروز متفاوت است و آنجا خطر تشدید درگیریها وجود دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به کشورهای منطقه سفر کرده است روز گذشته در این زمینه به رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: در صورت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و شهروندان فلسطین، هیچ کس نمی‌تواند تضمین کند که شرایط در منطقه به‌ همین شکل باقی بماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه نیز گفت: اگر سازمان ملل می خواهد کاری کند، باید فورا برای توقف حملات رژیم اسرائیل بویژه علیه شهروندان و غیرنظامیان اقدام کند، چرا که فردا دیر و زمان محدود است. بویژه اینکه رژیم صهیونیستی اکنون بدنبال جابجایی شهروندان غزه است.

براساس گزارش الجزیره، سالیوان در ادامه گفت: دولت جو بایدن تمامی توان خود را برای اطمینان از عدم گسترش دامنه درگیری‌ها و محدود ماندن آن در غزه به کار گرفته است.

در حالیکه غیرنظامیان غزه مورد تهدید رژیم صهیونیستی قرار دارند و بسیاری از آنها آواره شده‌اند سالیوان گفته: دسترسی به آب و غذا برای مردم عادی باید مورد احترام اسرائیل، سازمان ملل و کشورهای منطقه باشد.

وی افزود: ما تمرکزمان بر خروج افراد از خود غزه است نه اینکه به شمال یا جنوب بروند.

انتهای پیام/