وجود ادیان در جوامع بشری برای توسعه رفاه بشر تاثیر گذار است

صافی نیوز / دین احساس ساکنان واقعی زمین را روشن و باعث می شود کشورها و شهرها به رشد سالم برسند. قلب شهرها آرام آرام به بلوغ می رسد، جای بسیار مطبوعی برای زندگی می گردد.

سیدعمران طباطبایی – دین احساس ساکنان واقعی زمین را روشن و باعث می شود کشورها و شهرها به رشد سالم برسند. قلب شهرها آرام آرام به بلوغ می رسد، جای بسیار مطبوعی برای زندگی می گردد. بشر برای رشد خود به سرعت به این نتیجه خواهد رسید که آموزش و دینداری بخش جدایی نا پذیری از زندگی روزمره خواهد بود. بشر واقعاً باید بفهمد که چه چیزی به او انگیزه می دهد، چه چیزی او را شاد می کند و آن را ارتقاء دهد. این یکی از چیزهایی است که بشر با چالش اتصال به آن برخورد کرده است. بشر حداقل فقط به پنج دقیقه در روز برای راز و نیاز زمان لازم دارد تا برای تمرکز در هر روز به آرامش برسد. این یک یادآوری عالی و یک بهانه خوب برای گذراندن حداقل پنج دقیقه با ادیان است که روی روابط زندگی ما تأثیر گذار است.

انسان های آزاد اندیش می خواهند در شهری زندگی کنند که فقط هنر را جشن نمی گیرد، بلکه روی آن ها سرمایه گذاری می کند و ارزش باورنکردنی و مهم آن ها را تشخیص می دهد. کشورها به خاطر تعهد مداوم به حمایت از هنر و حفظ ادیان مسئول بوده و باید آماده همکاری برای انجام کارهای بیشتر در این زمینه باشند. اعتقاد انسان ها به هنر منجر به جادوی خلاقانه در هر کشور می شود. اما هنر بیش از یک محرک تاثیرگذار نقش مهمی در ساخت یک شهر قابل زندگی دارد. به بیان ساده، باعث می شود شهرها پر جنب و جوش، متنوع و زنده نگه داشته شوند. دولتها باید تجدید نظر کنند در مسیر بی عدالتی و برای تعهد اساسی خود به عدالت، تنوع، دسترسی و از طریق تغییر پایدار و اقدام معنادار حمایت کنند.

زمان بسیار مهمی است که وارد عمل شویم و کمک کنیم تا با رشد خوبی در پرتو ادیان آینده بهتری بسازیم. شهرهایی که از هنر و هنرمندان حمایت می کنند شهرهای بهتری هستند و انسان ها شایسته شهری بهتر هستند. راه رنگین کمان خوبی از سوی خداوند به دنبال نیکی و علاقه مند و عاشق ارتباط با انسان های پرهیزکار است. بیماری ها و مشکلات، بشر را مجبور به نوآوری سریع در واکنش به افزایش ناامنی ها در جامعه می کند. کشورها باید برنامه ای برای دنبال و حمایت از تولیدکنندگان بخش ادیان داشته باشند چرا که با افزایش خانواده های دیندار، این خانواده ها با مشکلات عدیده ای مواجه می گردند.

توسعه دین با استفاده از قوانین جوامع سازگار بوده و برای کمک به تلاش های مستند از طریق مسائل ساختار یافته، میسر می باشد. دین با کمک جامعه، عدالت فراگیرتری را ایجاد می کند. مردم یک کشور با حضور در عرصه های فرهنگی تمدن آینده را شکوفا می سازند. حاکمیت مشارکتی برای ارائه خدمات موفق انسانی باید مسائل و قوانین الهی را بنیان و آن را کامل اجرا نماید. ادیان جوامع محلی را درگیر می کند تا از طریق نگاهی متنوع تر و فراگیرتر به بازسازی سیستم دولتها و در نهایت بازخورد عدالت درست کمک کند. دین همکاری با گروه های اجتماعی را برای ساخت یک دادگاه عدالت اجتماعی که به شکاف نژادی در سیستم عدالت کیفری که یکی از شدید ترین نابرابری ها را در یک کشور ایجاد می کند بررسی می کند.

کشورها باید کسانی را که بیش ترین تاثیر را از نابرابری ها دارند شناسایی و برای بهبود عملکرد، نیازسنجی برای بازاندیشی سیستم قضایی کیفری از طریق یک نگاه متنوع تر و فراگیرتر را انجام دهند. دولتها موظفند اقداماتی را انجام دهند که از نظر اقتصادی، منطقی به نظر می رسد زیرا افرادی که در جوامع حضور دارند به حمایت و زندگی پایدار نیاز دارند. فعالان اجتماعی کشورها نقاط ضعف کشور خود را دادرسی قضایی بیان می کنند. موضوعی که از دید اغلب کشورها کم اهمیت می باشد. بی اعتمادی چه کم یا زیاد به سیستم قضایی یک کشور و نحوه عملکرد آن باعث دور شدن مردم آن کشور از دولت مردان خواهد شد.

در کشورهای پیشرفته اساس کار، احساس راحتی مردم می باشد و این کشورها در جهت رفاه مردم خود اقدامات تاثیر گذاری را انجام می دهند. اندیشمندان ارزیابی نمودند که اگر یک اجتماعی سالم باشد در همه جنبه های ایجاد آن، از جمله اینکه چه خدماتی به آنها ارائه می شود و چگونه تحویل داده می شود، تاثیر گذار می باشد. در کشورهای پیشرفته بازخوردهایی که از نیازسنجی مردمی به دست آمده، در درخواست دولتها برای موفقیت در عرصه بین المللی و در فرآیند برنامه ریزی بسیار مهم است. در این کشورها کمیته های مشورتی اجتماعی وظیفه تدوین چشم انداز برای طرح های عدالت اجتماعی را بر عهده دارند که مدافع بی چون و چرای مردم کشور و اعضای جامعه خود هستند.

دادگاه عدالت اجتماعی باید در یک کشور در مقابله با بی عدالتی در سیستم عدالت کیفری تلاش و بر ترمیم آسیب بر مجازات تاکید داشته باشد. در این کشورها در بخش های اجرایی، دین توانسته به عنوان یک هماهنگ کننده در تمامی مسائل اعم از دادگاه اجتماعی در نظر گرفته شود. چشم انداز ایده آل این است که یک دادگاه در یک کشور فقط یک دادگاه اجتماعی نیست بلکه ارائه دهنده خدمات، پشتیبانی همگانی بوده که باعث ایجاد یک فرد سالم تر، خانواده سالم تر، جامعه سالم تر و در نهایت یک کشور و شهر بسیار سالم تر می شود.

متاسفانه در اکثر کشورهای جهان دین، با بی عدالتی در جوامع و شکاف نژادی در سیستم عدالت کیفری همخوانی ندارد و راه حل مشارکت دادن جامعه برای کمک به بازسازی سیستم از طریق یک لنز متنوع تر و فراگیرتر می باشد. مردم یک کشور باید ضمن بررسی رسانه های اجتماعی و پیوستن به سرورهای اجتماعی از نزدیک همه وقایع را خوانده و نظر قابل تامل بدهند. اگر علاقه دارید که عضوی از جامعه ادیان شویم، جایی که طرفداران خاص خود را دارد دین با کارهای هنری، موسیقی و غیره هیچ مشکلی نداشته و با آن پیوند خورده است. بزرگ ترین دشمن بشریت، نا آگاهی، آسیب پاشیدن به ادیان است. دین، خوبی و نیکی را حمایت و بشر را به آن دعوت می نماید بنابراین بزرگ ترین متحد انسان ها برای زندگی سالم و موفقیت آمیز، توسعه آگاهی و درک از ادیان می باشد و بشر نباید اجازه و وانمود کند که دین با آسایش زندگی بشر، مخالف است.

ادیان، یکی از متنوع ترین رویدادها در اجتماعات می باشد بنابراین باید مطمئن شویم که همه جنبه های جامعه را برای درگیر شدن در کاری که انجام می دهیم، در نظر گرفتیم. این تنوع فقط به صورت اتفاقی نیست باید مسولین ضمن تلاش مطمئن شوند که همه افراد جامعه در رویداد ها احساس خوشایندی خواهند داشت. دولتها باید سعی کنند اطلاعات را بیرون آورده و در تمام روزنامه های متنوع و همچنین مراکز اجتماعی، مراکز ارشد و چیزهایی از این قبیل را انجام داده تا مطمئن شوند که در جامعه حضور دارند.

مردم جهان باید برای راز و نیاز در مسجد، کلیسا، کنیسه و غیره تجمع و فرایز دینی را با شکوه اجرا نمایند تا به جوامع، احساس آرامش و آسایش در پرتو عدالتی که دولتها برآورده می کنند داده شود تا مزایای کار و بهره وری بیش از پیش در جوامع نمایان شود. در یک کشور، هر ذره کوچک به بهتر شدن آن کمک می کند، مهم نیست یک فرد چه شغلی دارد. همه موضوعات مهم است. دولتها نیاز دارند که همه مردم مشارکت کنند و احساس کنند که بخشی از جامعه هستند. دولتها به قدرت مردم خود نیاز دارند. ادیان به مردم کمک خواهند کرد تا در رویداد های مشارکتی جوامع حضور بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/