پیام‌ رسان خارجی ایرانی‌ها را تحریم کرد

صافی - اسلک استارتاپ به بهانه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، دسترسی به این سرویس پیام‌رسان گروهی (چت روم) را برای همه ایرانیان سراسر جهان قطع کرد.

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «دیلی دات» و پایگاه انگلیسی «رجیستر»، این پیام رسان برای همراهی با تصمیم دولت آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران، چند روزی است که با شناسایی کاربران مقیم ایران و اتباع ایرانی سراسر جهان، حساب کاربری آنها را قطع کرده است. این طرح برای اولین بار در آمریکا، کانادا و فنلاند عملی شده است.

این شبکه ارتباطی بین المللی مستقر در آمریکا که به دلیل کاربری گسترده آن به ویژه در بخش تجارت و صنعت به «قاتل ایمیل» نیز معروف است ، آی‌پی‌های (IP) ایرانیان را قطع کرده تا آنها نتوانند برای امور حرفه ای به ویژه امور صادرات و واردات از آن بهره ببرند.

به گزارش رجیستر، بسیاری از کاربران ایرانی این شبکه، در توئیت‌هایی اعلام کردند که ایمیل و یادادشت هایی را از مقر اسلک در آمریکا دریافت کرده اند مبنی بر اینکه از این پس مجاز و قادر به استفاده از این سیستم نخواهند بود.

به گزارش این پایگاه خبری، سخنگوی اسلک حتی با ارسال ایمیلی به «رجیستر» اعلام کرده که این شرکت چند رسانه ای و ارتباطی با پایبندی به قوانین آمریکا سیستم خود را به روز رسانی کرده و با شناسایی موقعیت مکانی کاربران و هویت ملی آنها که در کشورهای تحت تحریم آمریکا هستند، آنها را از این سیستم اخراج کرده و به تدریج این طرح را تکمیل می کند.

گزارش «دیلی دات» نیز حاکی است که ایمیل های ارسال شده به کاربران خاص با استناد به قوانین و مقررات وزارت بازرگانی و وزارت دارایی آمریکا است که نشان می دهد این شرکت از این پس قادر به خدمات رسانی به افراد و کشورهای تحت تحریم آمریکا از جمله ایران، کره شمالی، سوریه و منطقه کریمه در اوکراین نخواهد بود.