سیدعبدالمهدی موسوی:

کارچاق کن ها خود را وکیل دادگستری معرفی و با فعالیت در موسسه حقوقی، مدعی نفوذ در بین قضات و کارکنان دادگستری هستند

صافی نیوز/ رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با نحوه فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه کارچاق‌کن‌ها تصریح کرد: این افراد خود را وکیل باسابقه دادگستری، مدیر موسسه حقوقی معروف و معتبری که چند وکیل در استخدام آن هستند و صاحب نفوذ در بین قضات و کارکنان دادگستری معرفی می‌کنند و با ظاهری بسیار آراسته و موجه با قربانیان خود برخورد کرده و با چرب زبانی، اعتماد آنان را جلب می‌کنند.

به گزارش صافی، یک کارچاق‌کن که با دادن وعده‌های واهی به افراد و طرفین پرونده‌ها وجوهی از آنها دریافت کرده بود به زندان معرفی شد.

حجت‌الاسلام ‌سیدعبدالمهدی موسوی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات دادگستری کل استان مرکزی در راه مبارزه با فساد در دستگاه قضا، اظهار داشت: یک کارچاق‌کن که با دادن وعده‌های واهی به افراد و طرفین پرونده‌ها وجوهی از آنها دریافت کرده بود به زندان معرفی شد و پس از سیر مراحل قانونی در دادسرا و دادگاه، حکم به محکومیت وی صادر شد.

وی افزود: با رصد و پیگیری‌هایی که توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام شد، مشخص شد این فرد با ادعای ارتباط با برخی از پرسنل دادگستری از این موقعیت سوءاستفاده کرده و از طرفین پرونده‌ها در مقابل اخذ مبالغی قول پیگیری پرونده آنها را در شعب مختلف داده است.

همچنین رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با نحوه فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه کارچاق‌کن‌ها بیان داشت: این افراد خود را وکیل باسابقه دادگستری، مدیر موسسه حقوقی معروف و معتبری که چند وکیل در استخدام آن هستند و صاحب نفوذ در بین قضات و کارکنان دادگستری معرفی می‌کنند و با ظاهری بسیار آراسته و موجه با قربانیان خود برخورد کرده و با چرب زبانی، اعتماد آنان را جلب می‌کنند.

وی افزود: تصور می شود معمولا قربانیان این گروه از مجرمان، افراد کم سواد، یا ساده و غیرآگاه به مسائل و امور حقوقی هستند، اما در واقع چنین نیست. چه بسیار افراد تحصیل کرده و صاحبان مشاغل و افراد مطرح جامعه نیز به دام این قربانیان گرفتار می‌شوند، با توجه به دیدگاه آسیب‌شناسی این جرم، عواملی از جمله عدم آگاهی افراد از مسائل حقوقی و قوانین کشور، پرمشغله بودن افراد و نداشتن وقت برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود در فعالیت این افراد تأثیر زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها دقت داشته باشند باید اطلاعات و دانش حقوقی خود را با مطالعه متون حقوقی و قانون افزایش داده و در امور حقوقی و قضایی خود، از طرق قانونی اقدام کنند.

وی از مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند، بیان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 1580، در شناسایی سوءجریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی همکاری کنند.

انتهای پیام/