کاهش کاندیداهای مجلس شورای اسلامی به ۳۸ نفر در مراغه

صافی نیوز / سرپرست فرمانداری مراغه گفت: چهار کاندیدای دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر از ادامه رقابت با سایر نامزدها انصراف دادند.

به گزارش صافی، مرتضی مینویی سرپرست فرمانداری مراغه با اعلام این خبر اظهار داشت: با انصراف این تعداد از کاندیدها، تعداد داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به ۳۸ نفر کاهش یافت.

وی افزود: براین اساس، سیدمرتضی موسوی تبار، رامین سیدی، مهدی تمهیدی و فیروز عابد با حضور در فرمانداری شهرستان مراغه انصراف خود را از ادامه رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

مینوئی ادامه داد: براساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز داوطلبان حداکثر تا ۷۲ ساعت مانده به آغاز رای گیری می توانند انصراف خود را به ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه ارائه نمایند.

وی با بیان اینکه تاکنون مجوزی برای برگزاری مناظرات انتخاباتی در اماکن عمومی صادر نشده است اضافه کرد: در این راستا، برگزاری مناظرات انتخاباتی صرفا با درخواست کتبی کاندیداهای علاقه‌مند به حضور در مناظره ها و نیز با اخذ مجوزهای قانونی از ستاد انتخابات در مراکز علمی و دانشگاهی و با هدف نقد و بررسی عملکرد و برنامه‌های کاندیداها امکان پذیر خواهد بود.

سرپرست فرمانداری مراغه افزود: لذا هرگونه انتشار اخبار مبنی بر برگزاری مناظره های انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بدون اخذ مجوز قانونی فاقد اعتبار و وجاهت قانونی بوده و با متخلفان براساس مقررات و ضوابط ابلاغی برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: براین اساس به کاندیداها توصیه می شود در راستای ایجاد فضای سالم رقابتی و افزایش شور و نشاط انتخاباتی، با هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان اقدام به دریافت مجوز های لازم برای برگزاری هرگونه همایش یا گردهمایی تبلیغاتی نمایند.

مینوئی در پایان افزود: برگزاری هرگونه کارناوال های تبلیغاتی ممنوع بوده و براساس مصوبه شورای تامین با تخلف در این زمینه برخورد شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/