کشف چند محموله قاچاق دارویی، کشاورزی و برقی در گمرک های کشور

تهران- ایرنا- ماموران گمرک های باشماق استان کردستان و دوغارون خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته چند محموله قاچاق جگر، داروی دامپزشکی و سم کشاورزی و همچنین دارو، خشکبار و لوازم برقی و یدکی کشف کردند. در گمرک اینچه برون استان گلستان نیز از خروج برنج و شیرخشک توسط چند مسافر جلوگیری شد. به گزارش […]

تهران- ایرنا- ماموران گمرک های باشماق استان کردستان و دوغارون خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته چند محموله قاچاق جگر، داروی دامپزشکی و سم کشاورزی و همچنین دارو، خشکبار و لوازم برقی و یدکی کشف کردند. در گمرک اینچه برون استان گلستان نیز از خروج برنج و شیرخشک توسط چند مسافر جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه اعلام کرد ماموران گمرک باشماق (در استان کردستان) از زیر کیسه های سیب زمینی صادراتی مقادیر زیادی جگر مرغ، سم کشاورزی و داروهای دامپزشکی پودری و تزریقی کشف و ضبط کردند.
این محموله شامل ۶۶۵ کیلوگرم جگر مرغ، ۱۰۶۸ قوطی سم کشاورزی علفکش یک لیتری و ۵۲۷۹ قوطی پودر و محلول تزریقی دامپزشکی به مارک های مختلف بود.
این اقلام بین کیسه های سیب زمینی جاسازی شده بود که ماموران گمرک باشماق در بازرسی از محموله صادراتی اظهار شده، آنها را کشف کردند.
در یک عملیات دیگر در گمرک دوغارون شهرستان تایباد استان خراسان رضوی حدود ۶ هزار حب قرص (دارویی)، انواع خشکبار و مقادیری لوازم برقی و یدکی قاچاق کشف شد.
سگ های موادیاب (سمگا) این محموله را کشف کردند.
** کشف قاچاق مسافری برنج و شیرخشک
ماموران گمرک اینچه برون استان گلستان نیز از چند مسافران تبعه ترکمنستان حین خروج از کشور برنج و شیر خشک کشف کردند.
این مسافران جلیقه ها و کمربندهایی پوشیده بودند و در آنها برنج و شیرخشک را جاسازی کرده بودند.
محموله های قاچاق این افراد هنگام بازرسی برای خروج از کشور کشف و ضبط شد.
براساس بخشنامه های گمرکی، صادرات و خروج کالاهای اساسی و ضروری از نقطه های مرزی کشور ممنوع است.
این کالاها با استفاده از ارز دولتی و دریافت یارانه های دولتی وارد کشور می شود.
اقتصام*۹۱۲۳*۱۹۶۱*