جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره):

یکی از رسالت های حضرت امام (ره) در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین بود

صافی نیوز / قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین تجلیل از تشکل های مردمی و موسسات خیریه استان قم: یکی از رسالت های حضرت امام(ره) در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین بود.

به گزارش صافی، جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین تجلیل از تشکل های مردمی و موسسات خیریه استان قم با بیان این یکی از رسالت های حضرت امام(ره) در تشکیل نظام جمهوری اسلامی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین بود، اظهار کرد: کمیته امداد از اولین نهاد های تشکیل شده در انقلاب بود که هدف اصلی و اساسی آن رسیدگی به امور محرومین و توانمندسازی مددجویان را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در امور خیریه تصریح کرد: پس از تشکیل کمیته امداد هرچه پیش رفتیم در جای جای مختلف اعتماد و مشارکت های مردمی کمک شایانی به ماموریت های کمیته امداد کرده است.

صباغیان با اشاره به نقش مردم در انقلاب ادامه داد: در حوزه های مختلف هرجا که مردم نقش داشتند پیروزی های بزرگی کسب شده است، چه در تشکیل جمهوری اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس و بعد آن که نقش مردم در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بی‌بدیل بود.

وی ادامه داد: در امر خیر و احسان هم مقام معظم رهبری و هم هیات های اجرایی در کمیته امداد به این که بخش اعظم امورات از طریق تشکل های مردمی و خیرخواهانه مدیریت شود اعتقاد دارند و ما هم تمام توان و داشته های خود را در اختیار موسسات قرار می‌دهیم تا بهترین خدمت را به مددجویان ارائه کنیم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه موسسات و تشکل های مردمی واسطه امر خیر با نیازمندان هستند خاطرنشان کرد: کمیته امداد همواره راهبردهای اساسی را جهت تقویت نهاد های مردمی دنبال می‌کند چرا که این امر را یک تکلیف و وظیفه اصلی می‌داند و ما دولت هم از این تشکل ها و موسسات کمال قدردانی را دارد.

وی افزود: ما در حوزه های مادی دغدغه های فراوانی داریم و به دنبال تامین مسکن، سرپناه و رفع مشکلات درمانی و بهداشتی هستیم، اما غافل نباشید که هم‌اکنون مهم‌ترین رکن رسیدگی به فقر معنوی است.

صباغیان با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری رفع نیاز های مادی و معنوی است عنوان کرد: نیاز مالی شاید از طرق مخلتف تامین شود اما اگه به امورات معنوی و ذهنی افراد توجه نشود می‌تواند فرد دچار آسیب های اجتماعی متعدد می‌شود و در کل می‌توان گفت توجه به امورات معنوی می‌تواند خوراک جسمی افراد را هم تامین کند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن بیان اینکه امیدواریم خدماتی که در کمیته امداد ارائه می‌دهیم منجر به توانمندسازی افراد شود گفت: اگر امر محقق شود کمیته امداد می‌تواند این چرخه را ادامه داده و افراد بیشتر را که دچار مشکلات هستند تحت پوشش قرار دهد.

وی در آخر گفت: از همه عزیزانی که در امر خیر و احسان در جمهوری اسلامی به کمیته امداد کمک می‌کنند و بخشی از وظایف نهاد های حکومتی را بر دوش گرفتند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام /