۱۲۶ طرح عمرانی و اقتصادی در محلات و دلیجان بهره برداری شد

خمین – ایرنا – ۱۲۶ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی روز شنبه همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان در شهرستان های محلات و دلیجان از توابع استان مرکزی به بهره برداری رسید. به گزارش ایرنا، برای بهره برداری و اجرای طرح های مختلف شهرستان دلیجان،که ۶۳ […]

خمین – ایرنا – ۱۲۶ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی روز شنبه همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان در شهرستان های محلات و دلیجان از توابع استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، برای بهره برداری و اجرای طرح های مختلف شهرستان دلیجان،که ۶۳ مورد آن عمرانی و ۱۷ طرح اقتصادی است در مجموع ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۳۲۴ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.
مهمترین طرح های اقتصادی دلیجان که با حضور استاندار مرکزی بهره برداری شد، ۲ طرح آبخیزداری بود که در حوزه آبخیز مشهد اردهال و جاسب اجرایی شد.
عملیات گابیون بندی حوزه آبخیز مشهد اردهال با حجم یک هزار و ۹۶۲ متر مکعب در رودخانه روستای بهار اردهال و روستای ریجان با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد.
در طرح دیگر آبخیزداری، ۲۵ مورد بندگابیون در طول دره بهار اردهال حوزه مشهد اردهال و رودخانه روستای ریجان به اجرا در آمد.
عملیات گابیون بندی حوزه آبخیز جاسب با حجم ۸۰۰ متر مکعب در رودخانه روستای وسقونقان و هرازجان با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شد.
طی این پروژه، ۳ مورد بند گابیون در طول رودخانه وسقونقان و هرازجان ساخته شد.
در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر هشت طرح کشاورزی در حوزه کشت گیاهان دارویی، پرورش، بسته بندی و قطعه بندی طیور، گوسفند پرواری، پرورش ماهی سردابی و زینتی نیز بهره برداری شد.
هفت طرح آبرسانی روستایی نیز با حضور مسئولان به بهره برداری رسید که با اجرای این طرح ها، ساکنان روستاهای دهک، مهدی آباد، جوشق، دوریدان، و سقونقان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند و خط انتقال آب به شهرک صنعتی و ایستگاه پمپاژ آب دلیجان نیز راه اندازی شد.
همچنین از مجموع ۴۶ طرح بهره برداری شده شهرستان محلات نیز ۳۴ مورد عمرانی و ۱۲ طرح اقتصادی است و به منظور تکمیل و راه اندازی این طرح ها، در مجموع ۳۲۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
۲ واحد صنعتی فرآوری سنگ، سه واحد اقامتگاه بوم گردی، چهار واحد گلخانه ای، واحد تولید کنند آکواریوم و مجتمع فرهنگی از جمله طرح های اقتصادی در محلات بود که با حضور استاندار مرکزی مورد بهره برداری قرار گرفت.
آسفالت معابر، بهسازی روستایی، کانال بتنی آبرسانی، آبرسانی روستایی، پایگاه امداد و نجات در روستای ورین و طرح های هادی روستایی نیز از جمله طرح های افتتاحی محلات در حوزه عمرانی بود.
با بهره برداری از این طرح ها در محلات ۲۸۰ فرصت شغلی مستقیم و پایدار فراهم شد.
۲۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و طرح های مختلف اقتصادی در دهه فجر امسال در دلیجان و محلات اجرایی می شود.
دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت است.
محلات از توابع استان مرکزی دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است که قطب تولید گل و گیاهان زینتی، ماهی زینتی، تریکو و سنگ نمای کشور محسوب می شود.
۷۲۷۷/۹۹۳۰/۳۰۷۵
انتهای پیام/