معاون وزیر راه و شهرسازی در مراغه:

۱۶۲ هزار هکتار از معابر خاکی شهرها امسال آسفالت می شود / برای این منظور ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

صافی نیوز / معاون وزیر راه و شهرسازی در مراغه گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان قیر برای آسفالت معابر خاکی شهرها تخصیص می یابد که این مبلغ 162 هزار هکتار از معابر خاکی شهرها را پوشش می دهد.

به گزارش صافی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری سه شنبه شب به مراغه سفر کرد و در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: سالانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر خاکی شهرها نیاز بوده که با تحقق آن امید است در پایان دولت سیزدهم شاهد آسفالت تمامی این معابر باشیم.

وی با اشاره به رویکردهای سازمان بازآفرینی شهری اضافه کرد: احصای مجموعه نیازهایی که در حوزه نوسازی و خدمات زیربنایی و روبنایی و نیز توانمندسازی شهروندان وجود دارد، از رسالت‌های این سازمان است.

آیینی در این جلسه ابراز داشت: با توجه به سکونت حدود ۳۰ درصدی شهروندان برخی شهرها در مناطق حاشیه‌ای و نیز بافت فرسوده شهری، براساس قوانین موجود باید ۳۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌ها برای نوسازی و بهسازی این مناطق اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: عمده مشکلات محله‌ها و بافت ناکارآمد، کم‌برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مختلف شهری از جمله فضاهای بهداشتی و نیز محرومیت‌های اقتصادی و معیشتی است.

وی ادامه داد: براین اساس نهادهای حمایتی چون بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ستاد برکت و سایر نهادها می‌توانند در شناسایی خانوارهای محروم برای نوسازی مسکن‌های فرسوده و ناکارآمد آنان نست به اجرای طرح‌های مسکن‌سازی اقدام کنند.

آیینی اضافه کرد: شهرداری‌ ها و سایر دستگاه‌ ها نیز در بافت فرسوده شهری با ارائه مشوق‌های مناسب و نیز تخصیص تسهیلات مناسب از سوی بانک‌های عامل می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده نقش اساسی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تمامی طرح‌ های تملک املاک در بافت‌های فرسوده به شکست می‌انجامد، افزود: بسترسازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهترین
و موثرترین اقدام برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به وضعیت محله «ذغال‌آباد» مراغه به عنوان یکی از بافت‌های فرسوده شهری اضافه کرد: در این محله ساختمان‌های ناپایدار و خطرآفرین را شاهد هستیم که امید است با تخصیص اعتبار و اقدامات موثر، مشکلات موجود در آن مرتفع شود.

انتهای پیام/