فرماندار خوی:

۱۸ مقاله در همایش علمی و بین المللی شمس و مولانا ارائه می شود

صافی نیوز - ارومیه – فرماندار خوی گفت: امروز همزمان با آیین افتتاح همایش علمی و بین المللی شمس و مولانا ۱۸ مقاله علمی ارائه می شود.

به گزارش صافی نیوزف محمدعابدی صبح یکشنبه در دیدار با سفیر ترکیه در ایران اظهارداشت: از مجموع مقالات ارائه شده ۱۱ مقاله برترو برگزیده پژوهشگران داخلی و هفت مقاله از پژوهشگرانی از کشورهای ترکیه و پاکستان در این همایش بصورت سخنرانی ارائه میشود

وی با بیان اینکه همایش علمی و بین المللی شمس و مولانا با حضور صاحبنظران و شمس و مولانا پژوهان و نیز سفیر ترکیه در ایران امروز در خوی برگزار می شود افزود: برای برگزاری این همایش ۲۵۱ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، آذربایجان و فرانسه به دبیرخانه همایش رسیده بود که ۱۰۵ مقاله به مرحله داوری راه یافتند.

عابدی با بیان اینکه این همایش با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور برگزار می شود افزود: رویداد بین المللی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موسوم به ( ای اس سی) ثبت شده است.

فرماندار خوی با بیان اینکه در این همایش حضور ۲۰۰ نفر از شمس و مولانا شناسان داخلی و خارجی به مدت دو روز در خوی آخرین دیدگاه و نظرات خود را در خصوص شمس تبریزی، مولانا  و آثار آنها را به بحث و تبادل نظر می گذارند گفت: در پایان ۶۶ مقاله برتر در کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا چاپ می شوند.

دریا اورس که به منظور شرکت در این همایش به خوی سفر کرده است نیز در این دیدار برگزاری این رویداد را فرصت ارزشمندی برای معرفی هر چه بهتر شمس تبریزی و مولانا در سطح دنیا دانست و گفت: ایران و ترکیه مشترکان فرهنگی زیادی دارند که در این همایش می توان بخشی از این اشتراکات را تقویت کرد.

انتهای خبر/