۵۰ درصد علل ناباروری ها مردانه است

تهران- ایرنا- رئیس سومین کنگره سلامت مردان گفت: به ‌رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان، هنوز در برخی نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌شود علت ناباروری فقط مربوط به زنان است؛ درحالی که تحقیقات نشان می دهد ۵۰ درصد علل ناباروری ها مردانه است. به گزارش خبرنگار حوزه […]

تهران- ایرنا- رئیس سومین کنگره سلامت مردان گفت: به ‌رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان، هنوز در برخی نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌شود علت ناباروری فقط مربوط به زنان است؛ درحالی که تحقیقات نشان می دهد ۵۰ درصد علل ناباروری ها مردانه است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا از دبیرخانه سومین کنگره سلامت مردان، سید جلیل حسینی روز دوشنبه اظهار داشت: توجه به سلامت مردان از ۱۴ سال پیش آغاز شده و همچنان بحث ارتقای سلامت مردان در دستورکار قرار دارد؛ چرا که بار بیماری‌ها و مخاطرات ناشی از آن عمدتا در طبقه مردان است.
وی از رسانه‌ها خواست به موضوع ناباروری مردان بپردازند و اعلام کنند که مردان باید برای رفع این مشکل از مشاوره پزشکی، ویزیت و درمان لازم بهره‌مند شوند.
حسینی خاطرنشان کرد: بارها مشاهده شده که به ‌رغم وجود مشکل مردانه، زن چندین بار به پزشک مراجعه کرده در حالی که مشکل از جانب مرد بوده است.
وی با بیان اینکه توجه و نگاه جامع به سلامت مردان، برعهده وزارت بهداشت و واحدهای مختلف نظارتی و دانشگاهی است، افزود: این موضوع در سومین کنگره سلامت مردان مورد بررسی قرار می ‌گیرد.
حسینی اظهار داشت: موضوع سرطان‌های شایع در مردان از جمله پروستات، مثانه، ریه و کبد از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است که با توجه به پیشگیری از این بیماری‌ها، می توان هزینه‌های نظام سلامت کشور را کاهش داد.
وی ادامه داد: سلامت و عوامل بیماری زای مردان هر سال در کنگره سلامت مردان مورد بحث قرار می گیرد.
سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و سلامت مردان یکم تا سوم اسفندماه سال جاری در تالار ابوریحان شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.
اجتمام*۹۰۲۲*۱۸۳۴
انتهای پیام/