17 نامزد از حضور در انتخابات اتاق بازرگانی انصراف دادند‌

صافی نیوز / نشست فوق‌العاده هیات نمایندگان برای انتخاب رئیس اتاق ایران از دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، نشست فوق‌العاده هیات نمایندگان برای انتخاب رئیس اتاق ایران آغاز شد. در این جلسه، حسین میرمحمد صادقی، رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: اگر بالاترین رکن اتاق تصمیمی بگیرد باید اجرا شود.

وی افزود: امروز برای انتخاب رئیس اتاق ایران، جلسه تشکیل شده و 21 نفر برای حضور در این انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند.

به گفته میرمحمد صادقی‌ هیات نمایندگان اتاق ایران 498 نفر هستند که در حال حاضر 389 نفر برای حضور در این انتخابات در جلسه حضور یافته‌اند لذا جلسه از رسمیت لازم برخوردار است.

وی ادامه داد: این دوره انتخابات اتاق ایران تفاوت اصولی با سایر انتخابات داشت؛ تغییراتی در آیین‌نامه تشکیل هیات نمایندگان ایجاد شده بود که برخی از این تغییرات ابهاماتی داشت‌، شرایطی ذکر شده بود که آن شرایط برای نخستین  بار به بوته آزمایش گذاشته شد.

میرمحمدصادقی اظهار داشت: انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران وارد چهاردهمین ماه فعالیت شده است و ما برای اینکه مطابق قانون عمل کنیم، تلاش کردیم و این رویه ممکن است گاهی به ضرر و نفع افراد یا فردی باشد اما برای ما عمل به قانون، مهم‌ترین مسئله بود.

در ادامه این جلسه، جهانبخش سنجابی شیرازی، منشی انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران گفت: از 21 نفر کاندید تایید صلاحیت شده 7 نفر برای شرکت در انتخابات اعلام حضور کرده‌اند و بقیه تایید صلاحیت شدگان انصراف دادند.

در ادامه‌ جلسه انتخابات اتاق ایران و همزمان با سخنرانی نامزدها محسن بهرامی ارض اقدس، صمد حسن زاده، احد عظیم زاده، مجتبی غیابی، فرج الله معماری، عبدالله مهاجر دارابی، جعفر نیکزاد به معرفی خود پرداختند.

از این افراد نیز در نهایت عبدالله مهاجر دارابی، جعفر نیکزاد و محسن بهرامی ارض اقدس انصراف دادند و در نهایت 4 کاندیدا برای حضور در این انتخابات باقی ماندند.

در لحظه ثبت آرا، تعداد اعضای هیات نمایندگان حاضر در نشست که تعرفه رای‌گیری دریافت کردند، ۴۰۸ نفر اعلام شد.

انتهای پیام/