آمریکا ۱۹ فرد و نهاد مرتبط با صنعت موشکی ایران را تحریم کرد

صافی نیوز / همزمان با پایان محدودیت های موشکی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین و ونزوئلا را به بهانه حمایت از برنامه موشک های بالستیک و پهپادی ایران تحریم کرد.

به گزارش صافی، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۶ مهرماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۱ شخص، هشت نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین و ونزوئلا به دلیل حمایت از برنامه های موشکی و پهپادی ایران، تحریم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، افراد تحریم شده از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران یا نیروهای زیر دست آنها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «تصمیم بی پروای ایران برای ادامه تکثیر پهپادهای مخرب و سایر تسلیحات، درگیری های متعدد در مناطق مختلف جهان را طولانی می کند. آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در تکثیر پهپادها و سایر تسلیحات ایران برای حکومت های سرکوبگر و بازیگران بی‌ثبات‌کننده ادامه خواهد داد و ما جامعه بین‌المللی را نیز تشویق می‌کنیم که اقدامات مشابهی انجام دهد.»

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گفت: علاوه بر این، با هماهنگی وزارت امور خارجه، بازرگانی و دادگستری آمریکا ما دستورالعمل عمومی جدید برای صنایع خصوصی در رابطه با خرید موشک از ایران و تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های صادراتی مرتبط با آن صادر خواهیم کرد.

این تحریم ها در حالی است که از امروز ۲۶ مهرماه، مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که به صورت ناعادلانه در مورد فعالیت‌ها و نقل و انتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به/از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه یافته و ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست. همچنین همه محدودیت‌های تحمیل شده بر افراد و نهادهای مندرج در فهرست ۲۲۳۱، از جمله انسداد دارایی‌ها، خاتمه پیدا می‌کند و این فهرست از وب‌سایت سازمان ملل، حذف خواهد شد.

انتهای پیام/