اعلام اولویت های حج تمتع ۱۴۰۳؛ پیش ثبت‌نام ۱۵ دی آغاز می شود

صافی نیوز / سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای ۴ اولویت برای تشرف به حج ۱۴۰۳ اعلام کرد که نام‌نویسی مقدماتی از متقاضیان تشرف به این سفر معنوی، از نیمه دی آغاز خواهد شد.

به گزارش صافی، سازمان حج و زیارت اطلاعیه پیش ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ را منتشر و به تشریح جزییات ثبت‌نام از اولویت‌ها پرداخت.

متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت به شرح ذیل است:

با استعانت از خداوند متعال، توسل به نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع)، ثبت‌نام مقدماتی(پیش ثبت‌نام) از افراد واجد شرایط تشرف به حج‌تمتع سال۱۴۰۳‌ خورشیدی (۱۴۴۵ هـ.قمری) در آینده نزدیک، آغاز می‌شود.

بر این اساس به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند، بر مبنای پیش‌بینی صورت گرفته و‌ بر حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اشاره شده در جدول ذیل در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند. بنابراین لازم است واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، از هم اکنون ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کد‌رهگیری و تکمیل مدارک خویش، بویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

4182

تذکرات مهم:
– افرادی که در کاروان های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند ولیکن به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، بصورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان ها را خواهند داشت.

– تمامی ودیعه‌گذاران حج تمتع می‌بایست قبل از انجام امور ثبت‌نام، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان ادامه فرایند ثبت نام را نخواهند داشت.

– متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

– اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان و نحوه انجام پیش ثبت‌نام روز یکشنبه ۱۰ دی از طریق پایگاه‌های خبری سازمان حج و زیارت و همچنین رسانه‌های دیداری و شنیداری منتشر خواهد شد.

هنوز هزینه حج تمتع آینده مشخص نیست. اعزام زائران حج تمتع از اردیبهشت سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/