وزیر کشور:

امر به معروف یک الزام است و نیازی به مجوز ندارد

صافی نیوز / وزیر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک الزام برای مؤمنان است و نیازی به مجوز ندارد، گفت: این فریضه، نظارت همگانی و مسئولیت اجتماعی بزرگ است که فرهنگ های دیگر از آن بی‌بهره هستند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، احمد وحیدی بعد از ظهر جمعه در نخستین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین موضوع روز و در روایات حتی از جهاد هم بالاتر توصیف شده است.

وی یادآور شد: امر به معروف هدف قیام امام حسین(ع) است و در فرمایشات ائمه معصومین (ع) هم اشاره دارد که همه فرایض به واسطه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه می‌شوند.

نظارت همگانی و مسئولیت اجتماعی بزرگ

وزیر کشور با تقدیر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر افزود: نباید جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دچار غفلت شود. امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی، یک نظارت همگانی و مسئولیت اجتماعی بزرگ است که فرهنگ های دیگر از آن بی بهره هستند.

وحیدی ادامه داد: برخی به دنبال استخفاف این امر مهم هستند در حالیکه ما به آن افتخار می کنیم و نباید اجازه دهیم در هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود.

وی در این امر هم نباید از حرف‌ها و طعنه های کسی ناراحت شویم. برخی معاندند و برخی هم نسبت به موضوع فهم کافی ندارند. امر به معروف یک موضوع بسیار مترقی است و باید با قدرت در جامعه دنبال شود.

کشف حجاب، جلوگیری از مقاومت فرهنگی در برابر غرب

وزیر کشور موضوع حجاب را یک مساله جدی دانست که دشمن آن را دنبال می کند و گفت: از قبل از انقلاب بوده است. کشف حجاب اجباری برای جلوگیری از مقاومت فرهنگی ملت ما در برابر فرهنگ غربی ایجاد شد.

وحیدی اظهار کرد: کشف حجاب عنصری برای از بین بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است. کسی را که با حفظ حجاب سعی دارد این فرهنگ را پاس بدارد با واژه های مجعولی زیر سوال می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید از این مسایل هراسی داشته باشیم و منفعل شویم. امر به معروف در موضوع حجاب بسیار حائز اهمیت است چرا که شرعی، اخلاقی و قانونی است.

الزام برای همه مؤمنان

وزیر کشور با بیان اینکه برخی افراد بی اطلاع با تبلیغات دشمن، هم کلام می شوند، تصریح کرد: همه باید حمایت کنند و قانون هم می گوید اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد، مرتکب جرم شده است.

وحیدی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مجور نمی خواهد بلکه الزامی برای همه مومنان است؛ البته چارچوب آن هم معلوم است.

وی با تاکید بر اینکه مرحله عمومی امر به معروف و نهی از منکر، در حد لسانی است، افزود: مراحل بعدی در حوزه مسئولیت دستگاه های رسمی همچون فراجا و قوه قضائیه است چرا که کشف حجاب از نظر قانون، جرم است و باید به آن رسیدگی شود.

پرهیز از مخدوش شدن صیانت جامعه

وزیر کشور با اعلام حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بار دیگر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه همراه با احساس شفقت قلبی، محبت و مدارا باید انجام شود و نباید عنصری که حفاظت و صیانت جامعه را دچار خطر می کند، وجود داشته باشد.

وحیدی ضربه به حجاب را مقدمه آسیب های اجتماعی دیگر دانست و با اشاره به گستردگی دامنه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: حجاب یکی از این مسایل است که باید با روشی که اسلام و رهبر عزیز مشخص کرده اند، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می دانیم در همه رده های وزارت کشور حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.

انتهای پیام/