دستور وزیر کشور به عوامل اجرایی:

شرایط برای اخذ آرای همه افراد فراهم باشد

صافی نیوز / وزیر کشور خطاب به عوامل اجرایی انتخابات گفت: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا همه افراد واجد شرایط به صندوق رای دسترسی داشته باشند و رای بدهند.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، احمد وحیدی در جمع عوامل اجرایی انتخابات در استان لرستان تاکید کرد: فراهم ساختن شرایط برای رای دادن همه افراد، وظیفه ستاد انتخابات استان است.

وی افزود: صندوق های سیار باید به میزانی در یک مکان بماند که همه افراد رای بدهند.

وزیر کشور همچنین به قانون شفافیت مالی نمایندگان اشاره کرد و ادامه داد: برای نخستین بار شفافیت مالی نمایندگان اجرا می شود.

وحیدی با بیان اینکه کف و سقف هزینه‌های هر نماینده مصوب و ابلاغ شده است، اضافه کرد: اگر کسی مقررات را رعایت نکند، دچار تخلف شده است.

وی یادآور شد: ۲۰۰ کانال تلویزیونی، کانال فضای مجازی در شبکه های داخلی و تلوبیون، شرایط خوبی را برای تبلیغات نمایندگان فراهم ساخته است. استفاده از اماکن عمومی هم مشخص شده و به طور مساوی در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: این قانون برای جلوگیری از تاثیر پول در انتخابات است و تمهیدات فراهم شده باعث شناخت مردم و شایسته گزینی می‌شود.

وحیدی مساله مهم دیگر را آموزش برشمرد و گفت: وزارت کشور از حدود ۸ ماه پیش تاکنون این کار را شروع کرده است. نمایندگان فرماندار و مجریان انتخابات باید توجیه باشند تا بتوانند به سرعت مسایل را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه نباید هیچ‌گونه تاخیر یا وقفه‌ای در کار رای‌گیری ایجاد شود، بر آمادگی لازم و پیش‌بینی‌های مورد نیاز تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر سلامت و امنیت انتخابات که تکلیف مجریان است، اظهار کرد: سلامت انتخابات برعهده مجریان، نامزدها و رای دهندگان است. علاوه بر مجریان که حق دخالت در رای ندارند، نامزدها و رای‌دهندگان هم نباید خلاف قانون رفتار کنند.

وحیدی خطاب به عوامل اجرایی انتخابات گفت: امانت بزرگی در دستان شما است؛ باید در یک حرکت جمعی و متحد، این امر بزرگ را به بهترین وجه به مقصد برسانیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/