اینترنت ماهواره ای استارلینک به چینی ها خدمات نخواهد داد

صافی نیوز / کمپانی اسپیس ایکس به‌تازگی اعلام کرده است که در حال حاضر برنامه‌ای جهت ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک در چین ندارد.

به گزارش صافی به نقل از گجت نیوز، اسپیس ایکس اظهار داشته است که در سرزمین اصلی چین خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک را ارائه نخواهد داد. این بدین معنی است که ایستگاه‌های شارژ و سایر سرویس‌های تسلا هم همچنان مبتنی بر خدمات شبکه اوپراتورهای مخابراتی چین خواهند بود.

سخن‌گوی تسلای چین مدعی شده است که این شرکت تولید و عملیات خود را مطابق قوانین و مقررات چین به پیش خواهد برد. علاوه بر این، تمام خودروهای مدل ۳ و مدل Y که در این منطقه به فروش می‌رسد، مطابق استانداردهای چین با تایید مراجع دولتی مربوطه تولید می‌شود.

پس از این‌ها، سخن‌گوی تسلا افزوده است که تجهیزات اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایستگاه‌های شارژ در چین نصب نخواهد شد. این درحالی است که با توجه به گزارشات، در ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا در ایالات متحده آمریکا آنتن‌هایی را نصب کرده‌اند که اینترنت بی‌سیم را برای صاحبان خودروهای این شرکت فراهم می‌سازد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک که جزو پروژه‌های بلندپروازانه و امیدوارکننده اسپیس‌ایکس با مدیریت ایلان ماسک به حساب می‌آید، به مرور زمان بیشتر گسترش پیدا می‌کند. اخیراً اسپیس‌ایکس ۵۳ ماهواره جدید را جهت تکمیل و توسعه این شبکه به مدار زمین ارسال کرده است درحالی که اسپیس‌ایکس در طول چند ماه گذشته برای آماده‌سازی نسل جدید ماهواره‌های استارلینک، از سرعت ارسال ماهواره‌های جدید کاسته بود.

سرویس اینترنت استارلینک که انتظار می‌رود در آینده نزدیک از فاز بتا خارج شود، تا به اینجا تاییدیه ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ۱۴ کشور مختلف را دریافت کرده است و در آینده با تایید شدن درخواست‌های بیشتر، بر تعداد این کشورها افزوده خواهد شد. طبق آخرین آمار از خرداد ماه، استارلینک در حال حاضر از نزدیک به ۷۰ هزار کاربر فعال برخوردار است و این رقم طی یک سال آینده به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/