وحیدی:

بیش از ۳۸ هزار نفر در انتخابات مجلس ثبت نام کردند

صافی نیوز / وزیر کشور از ثبت‌نام ۳۸ هزار و ۷۸۸ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، احمد وحیدی صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم غبارروبی از گلزار شهدای گمنام سایت استانداری گلستان، اظهار کرد: امروز آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و ثبت‌نام تا ساعت ۶ عصر سوم آبان ادامه خواهد داشت.

وی تعداد داوطلبانی که در مرحله اول پیش ثبت نام کرده‌ و با توجه به استعلامات قانونی امکان ثبت نام در مرحله بعد را دارند ۳۸ هزار و ۷۸۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: داوطلبان با همان شماره تماسی که در سایت وزارت کشور اقدام کرده بودند، می توانند برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه عدد بالای مشارکت نشان دهنده آمادگی بالای مردم ما برای مشارکت و حضور در انتخابات است، تصریح کرد: یکی از قوانین موجود قانون شفافیت بر انتخابات است که بر اساس آن داوطلبان باید همزمان با انتخابات نهایی در زمان ثبت نام شماره حساب خود را که برای فعالیت های انتخاباتی مورد استفاده قرار می‌دهند را اعلام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعلام شماره حساب داوطلبان انتخابات به منظور شفافیت مالی برای نخستین بار است که در کشور انجام می‌شود و به سلامت انتخابات کمک زیادی خواهد کرد.

وحیدی با بیان اینکه طبق قانون داوطلبان شرکت در انتخابات باید همزمان با ثبت نام شماره حساب خود را اعلام کنند، گفت: داوطلبان می‌توانند از شماره حساب‌های قبلی خود برای فعالیت های انتخاباتی خود استفاده کرده و یا شماره حساب جدیدی را برای اینکار معرفی کنند.

انتهای پیام/