تصمیم دولت برای منابع آزاد شده

صافی نیوز / جلسه هیات وزیران صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و ضمن ارائه گزارشی از روند مثبت رشد اقتصادی در سال جاری، بر هزینه کرد منابع آزاد شده در راستای مهار تورم و رشد تولید تأکید شد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با قدردانی از گزارش مثبت بانک مرکزی از رشد اقتصادی کشور، به سخنرانی مقتدرانه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل که شب گذشته انجام شد اشاره کرد و گفت: سخنرانی آیت الله دکتر رئیسی به نوعی محاکمه غرب و آمریکا و دفاعی مقتدرانه از قرآن و اسلام بود که توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مسلمان و جوامع انقلابی محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به دیدارهای مختلف رئیس جمهور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: رئیس جمهور کشورمان در این سفر دیدارها و مذاکرات مثبت و سازنده ای با سران و مقامات کشورهای مختلف داشته است که امیدواریم نتایج و دستاوردهای خوب این مذاکرات را شاهد باشیم.

وی در ادامه از وزارت امور خارجه و بانک مرکزی بخاطر تلاش‌های صورت گرفته برای آزادسازی منابع و دارایی های کشورمان قدردانی کرد و افزود: هدفگذاری دولت این است که این منابع در راستای تحقق شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم و همچنین مردمی سازی اقتصاد تخصیص یابد و تیم اقتصادی دولت بویژه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید در این زمینه کوشا باشند.

معاون اول رئیس جمهور از وزارت نفت نیز بخاطر مدیریت مطلوب در بخش تامین و توزیع بنزین مورد نیاز مردم تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش مسافرت ها در ایام اربعین، حجم بالای سفرها به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر و رشد قابل توجه ترددها در تعطیلات اخیر، جا دارد که از وزارت نفت بخاطر مدیریت خوب و دقیق تامین و توزیع بنزین قدردانی شود.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شاهد رشد اقتصادی در تمامی بخش ها هستیم، اظهار داشت: رشد اقتصادی در برخی حوزه ها خارج از تصورات و پیش بینی ها بوده که به عنوان مثال در بخش نفت امروز رشد ۱۶,۵ درصدی داریم و در بخش های دیگر صنایع و معادن، کشاورزی، خدمات، ساختمان و سایر بخش ها نیز با روند رو به رشد مواجه هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: سال گذشته رشد اقتصادی در برخی حوزه ها خوب بود و در برخی حوزه ها ضعیف تر بود و هرچه به پایان سال نزدیک شدیم این روند بهتر شد اما مشخصه و ویژگی قابل توجه رشد اقتصادی در سال جاری این است که این رشد مثل سال گذشته ناموزون نیست و تمامی بخش ها و حوزه ها با رشد خوبی مواجه هستند.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته برای نخستین بار پس از ۱۰ سال نرخ تشکیل سرمایه در کشور مثبت شد و در سال جاری نیز این عدد همچنان مثبت است، گفت: پیش بینی بانک مرکزی این است که آمارهای رشد اقتصادی فصل تابستان نیز مثبت باشد و اگر بتوانیم نرخ رشد ۶ درصدی را حفظ کنیم و به این روند استمرار ببخشیم، شاهد جهش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/