تغییر نگاه از نیاز محور به مزیت‌ محور رمز توسعه شهرستان هشترود است

صافی - فرماندار هشترود گفت: تغییر نگاه از نیازمحور به مزیت‌محور رمز توسعه شهرستان هشترود است.

امین امینیان صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در جریان گذاشتن مردم نسبت به امور شهرستان از نزدیک را یکی از وظایف مسئولان خواند و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در برهه‌ای حساس و سرنوشت‌ساز از تاریخ قرار گرفته، دشمن که از آغازین روز پیروزی انقلاب توطئه‌ علیه اهداف و آرمان‌های انقلاب (استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی) را در دستور کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز با تحریم‌های ظالمانه بدنبال ناامیدی مردم از نظام و انقلاب است.

وی گفت: در این شرایط اتحاد، انسجام و همدلی بین مردم و مسئولین و آحاد جامعه بیش از پیش لازم و ضروریست تا در برابر دشمن تسلیم نشده و چونان گذشته آن‌ها را از رسیدن به اهداف خود ناامید کنیم.

فرماندار هشترود با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را به منظور حل مشکلات انجام می‌دهد اظهار داشت: باید توجه داشت منابع و درآمدهای دولت محدود بوده و انتظار اینکه دولت بتواند با منابع محدود مالی تمامی مشکلات را برطرف کند غیرواقعی خواهد بود.

وی در همین راستا با اشاره به بودجه عمرانی ۲۰هزار میلیارد تومانی کشور در سال گذشته گفت: بر اساس میزان جمعیت شهرستان سهم هشترود از بودجه عمرانی تنها ۱۴ میلیارد تومان است حال آنکه تنها بمنظور لکه‌گیری جاده مراغه -هشترود ۱۵ میلیارد تومان با شرکت پیمان‌کار قرارداد امضا کرده‌ایم و هزینه مورد نیاز برای تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان بوده است. به همین منظور لازم است انتظارات منطبق بر واقعیت‌ها باشد، افزایش بی‌رویه انتظارات و عدم تحقق آن‌ها موجب ایجاد سرخوردگی در بین مردم خواهد شد.

امینیان با تاکید بر اینکه در بحث توسعه شهرستان لازم است نگاه خود را از نیازمحور و مشکل‌محور بودن به سمت ظرفیت‌محور تغییر دهیم گفت: در نگاه مبتنی بر نیازها ما بدون توجه به ظرفیت‌های منطقه و شهرستان صرفا به اولویت‌بندی مشکلات پرداخته و از قِبَل اعتبارات دولتی بدنبال برطرف کردن آن‌ها هستیم حال آنکه در نگاه مزیت‌محور ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان را شناسایی کرده و نه صرفا از منابع دولتی که با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تشویق مردم به مشارکت استعدادها و قابلیت‌ها شکوفا شده و در یک زنجیره و چرخه همه‌جانبه علاوه بر آنکه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد بلکه شاهد رشد و توسعه شهرستان نیز خواهیم بود.

وی افزود: در همین راستا بر اساس مطالعاتی که انجام گرفته شهرستان در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت(صنایع آب‌بر و معادن) دارای استعداد و ظرفیت‌های بالقوه بالایی است که در صورتی که بتوانیم این سه حوزه را باهمدیگر گره بزنیم رشد و توسعه در منطقه به ارمغان خواهد آمد.

وی شناسایی و استخراج ۷۴ مورد طرح اولویت‌دار بمنظور سرمایه‌گذاری در شهرستان را در همین زمینه ارزیابی کرد و گفت با به ثمر رسیدن ۲۰ طرح که در حال حاضر در مرحله اجرا قرار دارند اقدامات انجام گرفته قابل لمس برای مردم خواهد بود.

امینیان در ادامه به ظرفیت بالای روستای سعادتلو در زمینه کشاورزی اشاره داشت و گفت: خوشبختانه این روستا با داشتن ۱۳۰۰ هکتار زمین زراعی و وجود ۲۵۰ خانوار می‌تواند در صورت استفاده درست از منابع سهم بسزایی در درآمد و اشتغال‌زایی شهرستان داشته باشد و بعنوان یک روستای الگو مطرح باشد که در آن درآمدها متناسب با تقاضا و نیاز روز جامعه است و مهاجرت روندی معکوس دارد.

وی لزوم بهره‌مندی متوازن روستاها از آب شرب و کشاورزی را از اهداف مهم دولت در شهرستان خواند و گفت: به این منظور بدنبال ساماندهی کل مسیرهای رودخانه‌ای در سطح شهرستان هستیم که در این راستا حداکثر تا اوایل بهار مشکل آب شرب ۴۸ روستا از جمله روستای سعادتلو حل خواهد شد او همچنین قول مساعد داد تا مشکل برق مردم روستا که قبلا برای۶۰ خانوار طراحی شده بود ارتقا یافته و تا هفته دولت به سرانجام برسد.

انتهای پیام/