فرماندار مراغه:

تکمیل طرح های نیمه تمام مستلزم همدلی مجموعه مدیریت شهری است

صافی نیوز / فرماندار مراغه: اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تا دهه فجر امسال مستلزم همدلی مجموعه مدیریت شهری است.

به گزارش صافی، «داود اسدیان» روز دوشنبه در آیین افتتاح طرح بهسازی و کانالیزاسیون مسیل محله انزاب با اشاره به اینکه پیش از این بهره‌برداری از حدود ۳۰ طرح عمرانی شهری در سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، افزود: کارها تنها با همدلی و همسویی پیش می‌رود و مسیر را برای خدمتگزاری فراهم می‌کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تعداد مناطق کم‌برخوردار در حاشیه شهر مراغه کم نیست، اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری عنایت ویژه نسبت به توزیع عادلانه امکانات شهری داشته و به این موضوع نیز توجه داشته باشد که در برخی از موارد با حداقل امکانات می‌توان آلودگی بصری محله‌های حاشیه‌ای را حذف کرد.

وی با تاکید بر احصای نیازهای ساکنان محلات حاشیه‌ای، پیشنهاد داد که حدود ۱۰ محله شهر بر اساس نیاز اهالی ساماندهی شود.

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که بیشترین حجم طرح‌های افتتاحی استان طی هفته دولت امسال به مراغه تعلق دارد و در مجموع ارزش ۱۰۲ طرح‌ آماده افتتاح و کلنگ‌زنی این شهرستان علاوه بر آزادراه مراغه – هشترود حدود ۹۹۵ میلیارد تومان است.

 امکانات شهری به صورت متناسب توزیع شود

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت، بیان کرد: در دولتی که به محرومان و مستضعفان تعلق دارد، انتظار می‌رود تا امکانات شهری نیز به صورت متناسب توزیع شود.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با یادآوری این موضوع که سیاست‌گذاری دولت سیزدهم و قانون‌گذاری مجلس باید شکاف طبقاتی را کاهش دهد، اضافه کرد: با این رویکرد، سرمایه‌گذاری کلانی در حاشیه شهر مراغه مورد نیاز است تا اهالی آن مناطق نیز از امکانات شهری مناسب برخوردار شوند.

وی همچنین به برکات انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور اشاره و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های گسترده‌ای در مناطق شهری و روستایی به بار نشسته است تا جایی که امکانات شهری در روستاها هم وجود دارد.

آیت‌الله پورمحمدی با توصیف برخی محرومیت‌های شهرهایی چون تهران، تبریز و مراغه در زمان طاغوت، بیان کرد: امروز آبادانی در این شهرها مشهود است و همه آنها را مرهون انقلاب و رهبری هستیم.

وی همچنین بر اولویت دادن به تکمیل طرح‌های ضروری در مدیریت شهری تاکید و ابراز امیدواری کرد که مجموعه مدیریت شهری مراغه با همدلی بیشتر در راستای خدمت‌رسانی بی‌وقفه گام بردارد.

ذسیدگی به محله‌های کم‌برخوردار از رویکردهای مدیریت شهرداری است

سرپرست شهرداری مراغه نیز در این آیین رسیدگی به محله‌های کم‌برخوردار را از رویکردهای شورای ششم و شهرداری دانست و گفت: کانالیزاسیون مسیل محله انزاب جزء همین طرح‌هاست که بهسازی محیط شهری، ارتقای کیفیت زندگی و رفع آلودگی‌های بصری را در این محله در پی دارد.

دکتر «شهرام مروتی» با بیان اینکه اجرای این طرح در سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شد و تکمیل آن در سه ماه برنامه‌ریزی شده بود، اظهار کرد: اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در پی داشت که ۵۰ درصد آن از محل اعتبارات طرح‌های بازآفرینی شهری و بودجه دولتی تامین شد.

وی بیان کرد: اگرچه بهسازی و کانالیزاسیون مسیل محله انزاب طرح چندان بزرگی نیست اما کارساز است و مرحله بعدی بهسازی این مسیل نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اعلام کرد: همچنین امروز طرح بهسازی کانال انزاب با ۲.۶ میلیارد تومان و ایستگاه سوم آتش نشانی مراغه نیز با ۲.۲ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ آغاز احداث پارک محله پهرآباد بالا نیز با ۲ میلیارد تومان اعتبار به زمین زده شد.

گفتنی است بهسازی و کانالیزاسیون مسیل محله انزاب پس از ۸۰۰ مترمکعب لجن‌برداری و هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شد و حجم عملیات بنایی با سنگ در این طرح یکهزار و ۳۵۰ مترمکعب و حجم بتن‌ریزی آن ۴۰۰ متر مکعب است؛ همچنین در این طرح یک‌هزار و ۵۰۰ متر جدول‌گذاری شد.

احداث چهار پارک در محله‌های کم‌برخوردار

رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین از احداث چهار پارک در محله‌های کم‌برخوردار میکاییل‌آباد، پهرآباد، گللر و مرکز شهر خبر داد و گفت: احداث ۲ مورد از این پارک‌ها در محله‌های میکاییل‌آباد و پهرآباد همزمان با هفته دولت آغاز و در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

دکتر ابراهیم خوش‌رفتار همچنین از همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مجموعه مدیریت شهری قدردانی کرد و افزود: جابجایی تیرهای برق در محله‌های انزاب و گللر جزء نیازهای ضروری در این محله‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست شهرداری تمام توان خود را به کار گرفته است

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مراغه نیز با بیان اینکه کارکنان شهرداری به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و سرپرست شهرداری نیز تمام توان خود را به کار گرفته، بیان کرد: توجه به مناطق کم‌برخوردار از رویکردهای شورای ششم است و شهرداری در همین مسیر گام برداشته است.

حاج ناصر رحمتی افزود: مدیریت شهری مراغه با همدلی و تعامل و هدایت امام جمعه و فرماندار شهرستان تلاش خواهد کرد تا شرمنده مردم نباشد؛ ضمن توجه به اینکه شهرداری طرح‌های اساسی دارد که با تعامل می‌توان آنها را اجرایی کرد.

وی همچنین به افتتاح ایستگاه سوم آتش‌نشانی مراغه در روز جاری نیز اشاره و بیان کرد: پیش از این تنها ۲ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر فعال، و خدمات‌رسانی به برخی مناطق با مشکل مواجه بود؛ بر همین اساس ایستگاه سوم در جوار پارک ملت پس از موافقت متولی این موقوفه ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌نشانی شهرستان با کمبودهای جدی مواجه است، بیان کرد: ایجاد ایستگاه چهارم آتش‌نشانی در محله پهرآباد نیز به زودی آغاز می‌شود اما باید توجه کرد که تجهیزات اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه در سطح شهرستان وجود ندارد و شهرداری باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/