جزئیاتی از اتفاق بی‌سابقه در تاریخ آمریکا؛ ترامپ دادگاهی شد

صافی نیوز / دونالد ترامپ پس از پایان جلسه استماع و تفهیم اتهامات خود، دادگاه کیفری منهتن نیویورک را ترک کرد و در این دادگاه بی سابقه به نخستین رئیس جمهور متهم شده در تاریخ ایالات متحده تبدیل شد با خروج ترامپ از دادگاه مشخص شد که بازداشت رسمی وی منتفی شد.

به گزارش صافی، نخستین جلسه دادگاه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی (چهارم آوریل/ ۱۵ فروردین) در حالی برگزار شد که برخی رسانه های خبری تاریخ جلسه بعدی دادگاه او را چهارم دسامبر (۱۳ آذرماه) اعلام کرده اند.

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات ها اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه  حضوری پرونده دونالد ترامپ، ۴ دسامبر تعیین شده است.

️انتشار جزئیاتی از اتهامات ترامپ

با آنکه سندی که اتهامات ترامپ در آن مورد تشریح شده مهر و موم است سندی که از کیفرخواست ترامپ منتشر شده نشان می‌دهد او به ۳۴ فقره جرم در ارتباط با دستکاری اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به دو با زن متهم شده است.

یکی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ پنهان‌کاری درباره پرداخت ۱۵۰ هزار و ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به دو زن است.
ترامپ علاوه بر این متهم است به نگهبان برج ترامپ هم مبلغ ۳۰ هزار دلار به عنوان رشوه پرداخت کرده است.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را «مأیوس‌کننده و غم‌انگیز» توصیف کرده است. او همچنین گفت که این کیفرخواست نشان می‌دهد که حاکمیت قانون در این کشور مرده است.

طبق ادعای ای‌بی‌سی بعضی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ، مصداق جنحه (felony) هستند. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند در صورت مجرم شناخته شدن ترامپ در اتهامات جنجه او ممکن است با مجازات حبس روبرو شود.

انتظار می‌رود اکثر اتهامات ترامپ مصداق «خلاف» (misdemeanor) باشند که با مجازات‌های خفیف‌تر مانند جرایم مالی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/