انسیه خزعلی:

خانواده های ایرانی ۶ فرزندی شوند

صافی نیوز / انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانوده در مراسم اهدای زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت گفت: بانوان به عنوان محور خانواده باید به کمیت و کیفیت فرزندآوری و فرزندپروری توجه داشته باشند تا برخی از چالش‌های حوزه جمعیتی با پشتیبانی و فرهنگسازی برطرف شود.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانوده در مراسم اهدای زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت گفت: بانوان به عنوان محور خانواده باید به کمیت و کیفیت فرزندآوری و فرزندپروری توجه داشته باشند تا برخی از چالش‌های حوزه جمعیتی با پشتیبانی و فرهنگسازی برطرف شود.

وی تصریح کرد: برای گریز از افتادن در سیاه چاله جمعیتی باید از بسیاری از موقیعت‌ها برای تشکیل خانواده، ترویج زیست ساده خانواده، دوری از تشریفات، ازدواج آسان و پشتیبانی از فرزندآوری استفاده شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: خراسان رضوی با وجود کارهای سنگین و پیشتازی در بخش عمرانی در این حوزه، دربخش فرهنگی نیز فعالیت و عملکرد خوبی داشته است.

خزعلی ادامه داد: اینک خانواده‌ها به یک یا ۲ فرزند بسنده کرده اند و باید این سطح به ۵ تا ۶ فرزند افزایش یابد و تحقق این مهم می‌تواند ما را از گرفتارشدن در سیاه‌چاله جمعیت و چالش جمعیتی نجات دهد.

وی گفت: سهم بانوان در قانون جوانی جمعیت به خوبی دیده شده و اهدای زمین به صورت سهم ۵۰ درصدی زن و ۵۰ درصدی مرد صورت می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانوده گفت: رویکرد دولت سیزدهم اقدام به جای وعده است و واگذاری زمین در قانون جوانی جمعیت نمونه عینی تحقق آن است.

انتهای پیام/