فرماندار مراغه:

دستگاه‌ها برای مواقع بحرانی برنامه داشته باشند

صافی نیوز - فرماندار مراغه با تاکید بر رعایت اصول و موازین ایمنی و پیشگیرانه از سوی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان گفت: تمامی دستگاه‌ها باید برای مواقع بحرانی برنامه داشته باشند.

به گزارش صافی نیوز، حمید شکری فرماندار مراغه صبح امروز (دوشنبه) در نشست ستاد مدیریت بحران مراغه افزود: ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، باید اولویت تمامی دستگاه‌های شهرستان باشد.

وی ادامه داد: ایمنی اماکن عمومی از جمله مدارس، مراکز پرتردد و مجتمع‌های تجاری و مسکونی باید به صورت دوره‌ای مورد پایش و سنجش قرار گیرد و نواقص احتمالی در این زمینه ها باید رفع شود.

شکری اضافه کرد: مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرترددترین اماکن شهری، باید دارای راه دسترسی و خروجی مناسب در مواقع ضروری از جمله آتش سوزی، زلزله و حوادث احتمالی غیرمترقبه باشند.

وی گفت: به مدارسی که راه دسترسی مناسبی برای تردد خودروهای امدادی نداشته باشند فرصتی برای رفع مشکل تعیین خواهد شد و در صورت عدم رعایت موازین ایمنی و ایجاد راه دسترسی مناسب، در فعالیت این مراکز آموزشی تجدید نظر شده و اقدامات لازم برای جابجایی آنها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مناطق روستایی و اراضی منابع طبیعی نیز برای جلوگیری از آتش سوزی و یا اطفا حریق، بخشدرای‌ها، دهیاری‌ها، منابع طبیعی و سایر نهادهای متولی امر آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی فرماندار نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ایمن سازی مدارس گفت: آموزش و پرورش و شهرداری حق ندارد به مدارسی دارای معابر ورودی با عرض کمتر از ۸ متر، اجازه تاسیس یا فعالیت دهد.

نقی مسکینی افزود: همچنین ایجاد مکان‌های ویژه برای اسکان اضطراری در حوادث غیرمترقبه، ضروری است و باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز گفت: هم اکنون بازدیدهای دوره‌ای و مستمری از مجتمع مسکونی، اداری، تجاری و عمومی در زمینه تجهیز این اماکن به تجهیزات اخطار و اطفای حریق انجام می شود.

جواد پنداشته همچنین از آموزش و پرورش خواست تا در بازدید های دوره‌ای ایمنی از مدارس، با این سازمان همکاری کند.

انتهای خبر/