رئیس جمهور اوکراین خواستار اهدای خون شد

صافی نیوز / "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین بدنبال حمله امروز (پنجشنبه) روسیه به اوکراین در یک نطق تلویزیونی خواستار کمک همه جانبه مردم کشور به ویژه اهدای خون شد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، زلنسکی امروز در این نطق تلویزیونی که از برخی از رسانه های غربی پخش شد، خواستار اطلاع رسانی درست رسانه ها در پوشش خبری از تلاش ارتش این کشور در قبال حمله روسیه به اوکراین شد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: نظامیان و ارتش اوکراین نیازمند حمایت مردم اوکراین هستند؛ ارتش درگیر یک جنگ شدید در مناطق شمال، جنوب و شرق کشور شده و نیروهای مقابل متحمل تلفات سنگینی شده اند و این تلفات در صورت ادامه ورود به قلمرو اوکراین بیشتر هم خواهد شد.

زلنسکی: هرکس می تواند در دفاع از اوکراین کمک کند خود را معرفی کند

زلنسکی در این نطق تلویزیونی خواست تا آن دسته از شهروندان اوکراینی که آشنایی با مسائل نظامی و جنگی دارند، خود را به یگان ها و پاسگاه های نظامی معرفی کنند؛ وی همچنین خواستار حضور کهنه سربازان اوکراین در کمک به نیروهای نظامی این کشور شد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: برخی از نیروهای نظامی اوکراینی مجروح نیازمند اهدای خون از سوی مردم اوکراین هستند.

وی افزود: در این لحظات دشوار بخش شرکت های خصوصی و تجاری باید تصمیم بیگرند که در آینده این کشور مشارکت داشته باشند؛ بانک مرکزی اوکراین تمامی منابع مالی برای دفاع از اوکراین و منافع مردم کشور را به کار گرفته است.

زلنسکی با قدردانی از احزاب سیاسی اوکراین گفت: اکنون ما هیچ حزب مخالفی نداریم، چراکه همگی برای دفاع از کشور در یک صف هستیم.

زلنسکی: اوکراین به روش آلمان نازی مورد تهاجم نظامی قرار گرفته است

رئیس جمهوری اوکراین گفت: صبح امروز ما شاهد تاریخی متفاوت برای اوکراین و روسیه بودیم؛ اوکراین به دفاع از خود می پردازد؛ روسیه به کشور ما حمله کرده است به همان طریقی که آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم عمل کرد، روسیه در مسیر اهریمنی قرار دارد.

وی افزود: این مردم روسیه هستند که مسیر خود را باید برگزینند؛ هرآنکس که در روسیه است باید به این جنگ اعتراض کند، اعتراض به جنگ علیه اوکراین.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

انتهای پیام/