مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی:

راه آهن آذربایجان شرقی ۶۸ هزار مسافر جابجا کرد

صافی نیوز - مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه ناوگان ریلی در بخش گردشگری گفت: راه آهن آذربایجان شرقی با جابجایی بیش از ۶۸ هزار مسافر در سه ماه اخیر، ظرفیتی اساسی برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه است.

به گزارش صافی، شاپور ارسلانی مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی قبل از ظهر امروز (جمعه) در سومین تور گردشگری ریلی مراغه افزود: از ۱۵ فروردین امسال تاکنون، ۳۵ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی وارد آذربایجان شرقی شده و ۳۳ هزار نفر نیز از این طریق به خارج از این استان جابجا شده اند.

وی ادامه داد: در ایام نوروزی نیز حدود ۳۰ هزار نفر مسافر توسط راه آهن بین شهرستان‌های این استان تردد داشته اند.

ارسلانی اضافه کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، بهره مندی و استقبال مردم از ناوگان ریلی در حمل و نقل تداوم دارد.

مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: کاهش بار ترافیک جاده‌ای، کاهش حوادث ترافیک و کاهش آلایندگی از مزیت‌های سفر با ناوگان ریلی به عنوان حمل و نقل سبز می‌باشد که زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است.

وی با اشاره به نقش راه آهن در جابجایی بار و حمل و نقل افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۳۱۸ هزار تن بار در پایانه‌های ریلی این استان بارگیری و ۱۲۲ هزار تن نیز تخلیه شده که نشان دهنده تحقق مناسب سهمیه ناوگان ریلی در بخش حمل و نقل است.

ارسلانی ادامه داد: راه آهن آذربایجان با ۲ ایستگاه مرزی رازی و جلفا، نقش اساسی در صادرات و واردات از طریق ناوگان ریلی داشته و از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی تورهای گردشگری از طریق راه آهن اضافه کرد: برگزاری این تورها، حرکتی برای شناساندن ظرفیت‌های منطقه بوده و این امر مستلزم مشارکت و همراهی بخش خصوصی و نهادهای متولی امر است.

موسی شعفی معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به برگزاری سومین تور گردشگری ریلی مراغه گفت: این تور گردشگری فرصتی مغتنم برای معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان است.

شعفی افزود: توسعه صنعت گردشگری به عنوان بخشی از توسعه اقتصادی و اشتغال آفرین نیازمند برنامه ریزی مناسب و جلب سرمایه گذاری در این حوزه است.

به گزارش صافی، سومین تور گردشگری ریلی مراغه با حضور گردشگران و خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی و منطقه با بازدید از آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری این شهرستان به مدت یک روز برگزار شد.