معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه:

زمینه مساعد برای توسعه ورزش دانش‌ آموزی و بانوان فراهم شود

صافی نیوز - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه با تاکید بر توجه به ورزش قهرمانی در شهرستان گفت: زمینه مساعد برای توسعه ورزش دانش‌آموزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی فراهم شود.

به گزارش صافی، موسی شعفی روز دوشنبه در نشست ورزش قهرمانی مراغه افزود: با توجه به وجود ظرفیت ها و استعدادهای درخشان ورزشی در بین دانش آموزان، برنامه ریزی مناسب برای توسعه ورزش مدارس به عنوان زمینه ساز پرورش قهرمانان ورزشی انجام می شود.

وی با بیان اینکه ورزش دانش آموزی محور ورزش قهرمانی است، ادامه داد: آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان رسالت سنگینی در توسعه و بالندگی این بخش ورزشی دارند.

شعفی اضافه کرد: ورزش همگانی نیز به عنوان یکی از محورهای توسعه ورزشی باید مورد توجه دستگاه های متولی فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد و این امر برای تحقق کامل، نیازمند مشارکت مناسب آحاد مردم نیز خواهد بود.

وی با تاکید بر ارتقای زیرساخت های ورزشی در بخش بانوان در این شهرستان افزود: ایجاد و احداث پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان یکی از مطالبات و نیازهای ورزش بانوان بوده که باید با مشارکت و همراهی شهرداری و اداره ورزش و جوانان انجام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این نشست گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۴۲۹ نفر ورزشکار در این شهرستان از بیمه ورزشی استفاده کردند که هفت هزار و ۲۸۸ مورد آن در مناطق شهری و یک هزار و ۲۴۱ مورد آن نیز در مناطق روستایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲ هزار و ۱۸۰ مورد افزایش یافته است.

مهدی نوائی با بیان اینکه هم اکنون بیش از پنج هزار ورزشکار در ورزش قهرمانی این شهرستان فعال هستند، افزود: حاصل فعالیت ورزشکاران این شهرستان، ۱۱ مدال بین المللی، ۸۶ مدال کشوری و ۷۶ مدال و مقام برتر استانی بوده است.

وی ادامه داد: این شهرستان سال گذشته میزبان ۲۵ رویداد ورزشی در سطح کشور و منطقه شمالغرب کشور در ۹ رشته ورزشی بوده و امسال نیز چندین رقابت کشوری به میزبانی آن برگزار خواهد شد.

نوائی با تاکید بر ارتقای کیفی و دانش افزایشی هیئت های ورزشی اضافه کرد: در طول سال گذشته، ۵۰ کلاس و دوره آموزشی از جمله ۶ دوره مربیگری و ۲ دوره آموزش داوری در این شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: در این مدت ۴۹۰ رویداد و رقابت ورزشی در داخل این شهرستان شامل مسابقات، همایش و جشنواره های ورزشی برگزار شده و از بین ورزشکاران این شهرستان، ۲۶ نفر به اردوی تیم های ملی در رشته های مختلف ورزشی دعوت شده اند.

نوائی افزود: هم اکنون ۵۶ باشگاه ورزشی، ۷۶ هیئت ورزشی و هفت سمن ورزشی در این شهرستان فعال هستند که تعداد سمن ها به ۱۷ افزایش خواهد یافت.

به گزارش صافی، هم اکنون حدود هفت هزار و ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در قالب ۸۸ هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.