شهرداری مراغه طرح تعریض پل کوپیران را کلنگ زنی کرد

صافی - طرح تعریض پل کوپیران مراغه با دو میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری این شهر کلنگ زنی شد.

محمدرضا احمدی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی این طرح گفت: اجرای عملیات این مسیر و پل وظیفه شرکت تعاونی فرهنگیان بوده که متاسفانه پس از گذشت بیش از ۱۵ سال و به رغم اینکه شرکت هزینه آماده سازی آن را اهالی دریافت کرده راکد مانده بود.

وی افزود: با احداث و تکمیل این مسیر چندین شهرک به یکدیگر متصل و ترافیک شهری در کمربند شرقی و پل جهاد کاهش می یابد.

وی به عملیات اجرایی این پروژه اشاره کرد و گفت: عرض این پل ۱۰۰ متر و ارتفاع آن ۲۵ متر است و اجرای تعریض و آبرو سنگی از هر طرف ۲۵ متر خواهد بود.

احمدی ادامه داد: اجرای بیش از ۱۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، اجرای فضای سبز به متراژ هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع و تملک زمین به متراژ هفت هزار مترمربع از جمله مشخصات این طرح است.

وی اضافه کرد: با احداث و تعریض این پل مسیر ۲.۵ کیلومتری میدان دانشجو تا الغدیر کاهش یافته و بسیاری از گره های ترافیکی شهر حل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم به گفت: برای حل مشکل ترافیک در شهر اجرای طرح های عمرانی مانند پل کوپیران ضروری و تاثیرگذار است.

احمد ملکی گفت: برای روان سازی ترافیک مراغه تعریض پل ها از راهکارهای عملی برای حل مشکل رفع ترافیک این شهر است.

وی مستندسازی طرح های عمرانی را برای تقویت زیرساخت ها و توسعه شهر ضروری دانست و گفت: پس از طراحی و برآورد هزینه در مورد این طرح ها، مستندسازی روند اجرای آنها باید در اولویت کار دست اندرکاران قرار گیرد تا الگویی برای طرح های بعدی باشد.