صعود بورس با لیدری پالایشی ها

صافی نیوز / شاخص کل بازار سرمایه در نیمه ی اسفند ماه، با لیدری سهام گروه پالایشی، رشدی ۳۲ هزار واحدی را تجربه کرد

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری هفته را با نیم نگاهی به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی، صعودی آغاز کرد و رفته رفته بر تقاضای بازار نیز افزوده شد. گفتنی است اکثر سهام گروه پالایشی در روز جاری در نزدیکی ها صف خرید معامله شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 32 هزار واحدی به 2 میلیون و 172 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 4 هزار واحدی به ارتفاع 739 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «بپاس»، «هرمز» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «شپنا» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «بیوتیک» و «فنر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 15 اسفند ماه 1402، مبلغ 6 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 600 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 239 نماد در محدوده مثبت و 202 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 182 نماد در محدوده مثبت و 172 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/