نوسان کوتاه شاخص بورس در روز اختلال سامانه معاملات

صافی نیوز / شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز بازار سهام، با هزار و ۹۹۴ واحد کاهش معادل ۹ صدم درصد به دو میلیون و ۱۶۳ هزار و ۷۵۷ واحد رسید. همچنین به علت بروز اشکال فنی در زیرساخت سامانه معاملات، سفارش‌گیری بازارهای فرابورس ایران با اختلال همراه بود.

به گزارش صافی به نقل از صدا و سیما، شاخص هم وزن نیز با هزار و ۱۵۶ واحد افزایش معادل ۱۶ صدم درصد در محدوده ۷۳۹ هزار و ۷۹۷ واحد قرار گرفت.

نماد‌های فولاد، شپنا، شتران، وبملت، سدشت و حکشتی از نماد‌های تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های مبین، بفجر، فملی، وپارس و کاما با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نماد‌های وپارس، شپنا، خودرو، فولاد، شتران، شستا و فملی هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۴۲ واحد کاهش به عدد ۲۵ هزار و ۱۴۴ واحد رسید.

نماد‌های انتخاب، ارفع، فصبا، شگویا، شاوان و شپاس از نماد‌های با تاثیر منفی و نماد‌های آریا، بپاس، فزر، شبصیر، تجلی و هرمز از نماد‌های با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۱۳۲ نماد مثبت برابر ۲۴۵ نماد منفی بود. ۱۹ صف خرید مقابل ۶ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۴۷ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۱۶۶ میلیارد دلار بود.

شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص جزئیات تاخیر سامانه معاملاتی فرابورس اعلام کرد: به علت بروز اشکال فنی در زیرساخت سامانه معاملات، سفارش‌گیری بازارهای فرابورس ایران در ساعت ۸:۲۵ و ۸:۴۵ آغاز نخواهد شد.

انتهای پیام/