عضو مجلس خبرگان:باید کاستی های کشور درگام دوم انقلاب رفع شود

تهران – ایرنا – نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گام دوم انقلاب، گفت: در این گام باید کاستی های موجود در کشور رفع شود. به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به […]

تهران – ایرنا – نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گام دوم انقلاب، گفت: در این گام باید کاستی های موجود در کشور رفع شود.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
آیت الله سید هاشم بطحایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در این باره اظهار داشت: کشور ایران پیش از انقلاب از نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی دچار عقب ماندگی بود که دلیل آن سواستفاده و غارتگری توسط کشورهای استعمارگر بود.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از دست مستکبرین رها شد و طی چهل سال گذشته نوسازی در عرصه های مختلف و عمدتا ارزش های دینی آغاز و ارکان یک نظام مترقی بنیان گذاشته شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتقا توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: در حال حاضر دشمنان این نظام جرات هیچ نوع اقدامی را علیه کشورمان ندارند.
بطحایی با بیان اینکه کاستی ها و نارسایی هایی در کشور وجود دارد، تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید این کاستی ها که شامل حوزه های اقتصادی، فرهنگی و ارزش های دینی است، برطرف شود.
وی با اشاره به کلمات استقلال و آزادی در بیانیه رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: منظور از این کلمات یعنی این که دارایی موجود در کشورمان در اختیار خودمان است و بهره برداری از آن نیز در اختیار مردم همین کشور است. کسی حق ندارد برای مردم ما دیکته کند و یا راهنمایی و نقشه راه بدهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر رفع کاستی های موجود کشور تاکید دارند.
بطحایی در ادامه ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، خواستار حل مشکلات شد و گفت: رهایی از این وضعیت تنها با اقتصاد مقاومتی امکانپذیر است. با اتکا به ظرفیت داخلی در حوزه های مختلف می توانیم در کسب درآمد خودکفا شده و امکان تهدید و تحریم از بین خواهد رفت.
وی اضافه کرد: ما دارای نیروی انسانی کارآمد، معادن و سرزمین کشاورزی غنی هستیم که می توانیم بوسیله صنایع تبدیلی در این مسیر گام های اساسی برداریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفت توصیه رهبر انقلاب به جوانان اظهار داشت: نسل جوان سختی های چهل گذشته مانند جنگ تحمیلی را به یاد نمی آورند، به همین دلیل باید آگاهی های لازم را در اختیار آن ها گذاشت.
بطحایی با تاکید بر این که جوانان امروز نیازمند تعلیم و تربیت اسلامی هستند، یادآور شد: مهمترین سرمایه هر کشوری نسل جوان آن کشور است.
وی بر نقش خانواده ها، آموزش و پرورش و آموزش عالی در تربیت نسل جوان تاکید و خاطرنشان کرد: ما در آینده نیازمند نیرویی کارا، جدی، غیرتمند، عادل، دیندار، امین و درستکار هستیم.
سیام**۹۳۱۴**۱۵۳۵
انتهای پیام/