با دستور وزیر کشور؛

فرآیند رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ آغاز شد

صافی نیوز / فرآیند انتخابات چهارگانه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین میان‌دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۷ صبح با دستور وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، وزیر کشور گفت: بازرسین عزیز در هر جایی که هستند. مرتب کار بازرسی را انجام دهند و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند. رای مردم که تجلی اراده ملت در انتقال قدرت است صیانت کامل شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق داریم با همکاری همه دستگاه های اجرایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آغاز کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم امروز در صیانت از رای مردم و برگزاری انتخاباتی قانونی ، سالم در شرایط بهداشتی داشته باشیم.

وی ادامه داد : از همه کسانی که در بیش از ۶۶ هزار شعبه ریاست جمهوری و ۷۵ هزار شعبه شوراهای شهر و روستا مستقر هستند کار را به لطف خدا آغاز کنند. 

وزیر کشور گفت: بازرسین عزیز در هر جایی که هستند. مرتب کار بازرسی را انجام دهند و اگر خطایی بود به ما اطلاع دهند. رای مردم که تجلی اراده اتمها در انتقال قدرت است صیانت کامل شود.

انتخابات چهارگانه ۱۴۰۰

۱. سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برای انتخاب هشتمین رئیس‌جمهور

۲. ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برای انتخاب نمایندگان پارلمان شهر و روستا

۲. دومین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، قم، مشهد و مازندران برای انتخاب ۶ نماینده خبرگان

۴. اولین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شش استان برای انتخاب ۶ نماینده مجلس شورای اسلامی
الف: آستانه اشرفیه (گیلان) – یک نفر
ب: بهار و کبودرآهنگ (همدان) – یک نفر
ج: تفرش، آشتیان و فراهان (مرکزی) – یک نفر
د: تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر (تهران) – یک نفر
و: گچساران و باشت (کهگیلویه و بویر احمد) – یک نفر
ه. میانه (آذربایجان شرقی) برای انتخاب یک نفر

مدت رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود و در صورت نیاز تا ساعت ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد تمدید خواهد شد.

واجدان شرایط رأی در این دوره از انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر و تعداد رأی اولی‌ها یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر است.

همچنین ناظران شورای نگهبان با شبکه ۳۰۰ هزار نفری و ۷۰ هزار بازرس وزارت کشور بر انتخابات امروز در سراسر ایران اسلامی نظارت دارند.

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور، همه شعب اخذ رای انتخابات در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا آماده‌ اخذ رای از هموطنان هستند.

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی برای رای دادن، ضروری است و رأی دهندگان هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/