فرمانده سپاه عاشورا خبر داد:‏

فعالیت ۵۰۰۰ جوان انقلابی در مناطق محروم

صافی نیوز - تبریز- فرمانده سپاه عاشورا از فعالیت پنج هزار جوان انقلابی در مناطق محروم در حوزه های عمران، بهداشت و دیگر بخش ‏های خدماتی خبر داد.‏

به گزارش صافی نیوز، سردار عابدین خرم بعد از ظهر سه شنبه در همایش جهاد عاشوراییان اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس خود حامی محرومین بوده  و همواره در عرصه محرومیت در کنار مردم حضور داشته است.

وی با اشاره ای به افتتاح ۶۷۲ پروژه عمرانی، اقتصاد مقاومتی و سازندگی در استان و اهدای بیش از ۲۰۰ باب جهیزیه در این مراسم گفت: این تعداد پروژه که عملیات آن ها از نیمه دوم ۹۶ آغاز شده بود امروز به صورت کامل به اتمام رسیده و افتتاح می شود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: این پروژه‌ ها در ۲۰۵ روستا که از لحاظ ضریب محرومیت در ضریب هفت یا هشت محرومیت قرار داشتند، اجرایی شده است.

وی از افتتاح ۳۱۵ مسکن مددجویان در مناطق محروم استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن، برای حل مشکلات بیکاری در این روستاها، ۷۸ پروژه‌ی کانال کشی و ساخت استخر پلیمری در این روستاها انجام شد تا آب به آسانی از طریق کانال به مزارع رسیده و کشاورزی رونق یابد.

خرم ادامه داد: با اجرای ۶۷۲ پروژه در مناطق محروم استان ۲۶۰ هزار نفر در این مناطق تحت پوشش قرار گرفته و ۷۹ هزار نفر نیز شاغل شدند.

وی افزود: تا سال آینده هزار و ۴۰۰ پروژه در استان توسط سپاه پاسداران به اتمام خواهد رسید که ۲۵۰ پروژه مربوط به مناطق محروم خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا در خصوص جزئیات پروژه های افتتاح شده گفت: ۲۰ مورد غسالخانه، ۱۸ راه روستایی، ۳۲ مرکز بهداشتی و درمانی، پنج پل دو و سه دهانه، سه باب مدرسه، ۱۵ خانه‌ی عالم و پروژه‌های دیگر نیز در مناطق روستایی و محروم استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین در خصوص اهدای جهیزیه نیز گفت:  در این مراسم ۲۰۰ باب جهیزیه به نوعروسان اهدا می شود که البته در طول دو سال گذشته این تعداد به ۷۰۰ مورد رسیده است؛ علاوه بر آن توزیع البسه، بسته های غذایی و لوازم التحریر نیز در این مناطق انجام می شود.

سردار خرم از حضور ۴۰۰ گروه جهادی در سطح استان برای خدمت رسانی به مناطق حاشیه نشین خبر داده و گفت: نزدیک به پنج هزار جوان انقلابی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی و دیگر موارد در روستاها و مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت گروه های جهادی باید بیش از پیش افزایش یابد چرا که امکانات زیرساختی برخی روستاهای محروم آذربایجان شرقی ضعیف بوده و حتی از برخی روستاهای لب مرز کردستان و آذربایجان غربی نیز محروم تر هستند.

انتهای خبر/