فرماندار مراغه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه شهرستان:

محدودیتی برای افشای کوتاهی مدیران ادارات وجود ندارد

صافی نیوز - معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به نقش نظارتی خبرنگاران در جامعه گفت: محدودیتی برای افشای تخلفات و کوتاهی دستگاه‌ها و مدیران در مطبوعات و رسانه‌ها وجود ندارد.

به گزارش صافی و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، حمید شکری شنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات مراغه افزود: نقد سازنده از رسالت‌های مطبوعات و رسانه‌ها بوده و زمینه ساز تعالی و رفع مشکلات جامعه است.

وی ادامه داد: اگر نقدها با غرض ورزی همراه باشد به جای سازنده و مثمر ثمر بودن، موجب تفرقه و ایجاد بحران و هرج و مرج خواهد شد از این رو رسانه‌ها باید از تخریب و انتقاد غیرسازنده پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: مطبوعات و فضای مجازی ابزاری برای فرهنگ‌سازی بوده و نباید از آنها برای تهدید استفاده شود زیرا که این امر در تضاد با رسالت تاثیرگذار آنهاست.

فرماندار مراغه با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی مطبوعات گفت: اخلاق‌مداری اولویت اول رسانه‌ها در بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و فرهنگ‌سازی در جامعه باشد.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجرا و تسریع در عملیات اجرای طرح‌های بزرگ ملی و شهرستانی در یک سال اخیر با وجود مشکلات و محدودیت‌های اقتصادی نشان از عزم دولت برای رفع مشکلات و مطالبات مردم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: حرفه خبرنگاری شغلی جهانی بوده و از این رو ارزش خبر بیش از هر سلاح و ابزاری در جوامع کنونی است.

نادر نجد افزود: سرعت، صحت و دقت در کنار علم و دانش ابزار و ویژگی خبرنگاری در عصر حاضر است.

وی اضافه کرد: رسانه ها در راستای اطلاع رسانی صادقانه، در نشر اخبار از منابع معتبر و موثق بهره گرفته و نقد سازنده را رسالت خود بدانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق مداری در رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها و مطبوعات‌ باید در جامعه امید آفرینی کنند.

احمد دادرس فیاضی افزود: با توجه به ظرفیت بالای مطبوعات و رسانه‌های این شهرستان، جای تشکل‌های صنفی خالی بوده و رسانه‌ها باید در این زمینه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۸ نشریه محلی، ۹ نمایندگی نشریات سراسری و ۶ پایگاه خبری و دفاتر خبرگزاری ها در این شهرستان فعال هستند.

انتهای خبر/