مدارس و دانشگاه های اصفهان و ۹ شهر استان فردا تعطیل شد

صافی نیوز / مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی مدارس و دانشگاه های اصفهان و ۹ شهر استان و برگزاری غیر حضوری کلاس‌ها در در روز شنبه ۱۱ آذرماه به علت تشدید آلاینده‌های جوی خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از مهر، منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: باتوجه به تداوم شرایط سکون و پایداری مطلق جو و افزایش غلظت آلاینده‌ها، جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان برگزار شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شرایط آلودگی هوا تا پایان هفته پیش رو با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت؛ فردا یازدهم آذرماه، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد. همچنین مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس استثنایی در مناطق یاد شده تعطیل است.

شیشه فروش ادامه داد: کلاس‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت غیرحضوری و مراکز فرهنگی، ورزشی و مسابقات ورزشی نیز تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: مادران شاغلی که دارای فرزند دانش آموز مقطع ابتدایی هستند نیز می‌توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد فردا شنبه یازدهم آذر ماه، طرح زوج و فرد از درب منزل و از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در شهر اصفهان اجرایی شود.

شیشه فروش با اشاره به تشدید برخورد با واحدهای آلاینده، گفت: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، آتش زدن بقایای گیاهی و … ممنوع است و با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی بطور جدی برخورد خواهد کرد.

شیشه فروش ادامه داد: در این کارگروه تأکید شد اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت نماید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از هم استانی‌ها و همشهریان اصفهانی خواست تا با کاهش سفرهای غیرضروری به کاهش آلایندگی منابع متحرک کمک کنند.

انتهای پیام/