مصرف گوشت تازه تا ۲۴ساعت ممنوع

صافی نیوز / تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و بسیار واگیردار است که با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال و عید سعید قربان، نگرانی ها نسبت به شیوع این بیماری‌ دوچندان شده است.

به گزارش صافی، تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و بسیار واگیردار است که با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال و عید سعید قربان، نگرانی ها نسبت به شیوع این بیماری‌ دوچندان شده است.

یکی از بیماری هایی که با آغاز فصل گرما احتمال شیوع آن افزایش پیدا می کند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است، به گفته کارشناسان تب کریمه کنگو از دام آلوده به انسان منتقل می شود و سپس از انسانی به انسان دیگر قابل سرایت است که اگر ویروس در بدن دام وجود داشته باشد ویروس ۲۴ ساعت پس از ذبح بر اثر اسید داخل بدن دام نابود می شود به همین علت لاشه‌ها در کشتارگاه های صنعتی باید روند پیش سردگذاری را طی کنند.

راه پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو را سمپاشی اماکن دامی و تهیه گوشت از مراکز عرضه و قصابی های تحت نظارت دامپزشکی دانست و یادآور شد: اگر ما به تهیه گوشت از کشتارگاه صنعتی اصرار می کنیم به جهت آن است که کشتارگاه صنعتی از پیش سردکن استفاده می کند و قبل از انتقال گوشت به مراکز عرضه، آن را ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگه می دارد همچنین جگر نیز ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری می شود.

انتهای پیام/