مهلت اجرای قانون شوراهای حل اختلاف تمدید شد

صافی نیوز / نمایندگان مجلس در جلسه نوبت عصر امروز در سال ۱۴۰۱ نیز با تمدید مهلت اجرای قانون شوراهای حل اختلاف تا زمان ارائه لایحه در این باره موافقت کردند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، وکلای‌ ملت در نشست علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، با یک پیشنهاد الحاقی به تبصره ۱۰ لایحه، موافقت کردند.
براساس این پیشنهاد الحاقی به تبصره ۱۰ لایحه، بند غ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در سال ۱۴۰۱ تنفیذ می گردد.

در تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آمده است مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴/۹/۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی از تاریخ انقضای آن تا زمان لازم الاجرا شدن لایحه شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

نمایندگان از روز (یکشنبه اول اسفند) بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را در دستورکار جلسات علنی دارند که تاکنون ۱۶ نشست به این منظور برگزار شده است.

وکلای ملت در این ۱۶ جلسه تا تبصره ۱۰ لایحه بودجه در بخش درآمدی را ارزیابی و بررسی کرده‌اند البته برخی از مفاد برای رسیدگی کارشناسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده‌اند که پس از تعیین تکلیف در این کمیسیون، دوباره به جلسه علنی باز می‌گردند.

لازم به ذکر است مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و ابلاغ به دولت و اجرا از سوی دستگاه‌های مربوطه را دارد.

انتهای پیام/