مهلت 10 روزه سازمان امور مالیاتی به مؤدیان صنفی برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی

صافی نیوز / رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد گفت: در این جلسه مقرر شد مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی داده شود که مؤدیان صنفی بتوانند با دقت بیش‌تر و با تراکم کم‌تری در ساعات و روزهای پایانی برگه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و دارایی، هیات رییسه اتاق اصناف و رییس سازمان مالیاتی برای بررسی مشکلات مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۱۴۰۲ گفت: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد ودارایی برگزار شد و با توجه به اینکه در سامانه مربوط به اظهارنامه‌های نامه مالیاتی اصناف و بازاریان به دلیل حجم بار و موارد دیگر وقفه وجود داشته است و خدمات کامل به مودیان صنفی ارائه نمی شود.

وی افزود: به همین جهت مقرر شد مهلت ۱۰ روز ه ای با توجه به شرایط پیش آمده برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی داده شود که مودیان صنفی بتواند با دقت بیشتر و با تراکم کمتری در ساعات و روزهای پایانی برگه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تشکیل کارگروه منتخب با حضور نماینده کمیسیون اقتصادی، سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران در استان ها از دیگر مصوبات نشست بود که با تشکیل این کارگروه مواردی که مورد اختلاف هست به صورت موردی بررسی و به آن رسیدگی شود تا حقی از کسی ضایع نشود‌.

پورابراهیمی افزود: همچنین مقرر شد جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی و سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران برای اصلاح ضرایب مالیاتی تشکیل شود تا  با نظر سازمان امور مالیاتی مواردی که قابل اصلاح است مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

گفتنی است این نشست با هدف رایزنی پیرامون رفع مشکلات موجود در خصوص نحوه محاسبه و صدور اظهار نامه مالیاتی مودیان صنفی برگزار شد.

انتهای پیام/