نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

هیچ یک از دستگاه‌های دیجیتالی نمی‌تواند جایگزین کتاب باشد

صافی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: هیچ یک از دستگاه های دیجیتالی نمی تواند جایگزین کتاب باشد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم عصر امروز شنبه در جلسه شورای فرهنگی عمومی آذربایجان شرقی که در کتابخانه مرکزی تبریز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در انتقال علم و فرهنگ به نسل جوان جامعه اظهار کرد: کتاب وسیله ای برای حفظ سازماندهی و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی به نسل جوان حال و آینده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از ابزارآلات مدرن امروزی که عمدتاً به آن دیجیتالی گفته می شود نمی تواند جایگزینی برای کتاب باشد افزود: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر این است که بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.

آل هاشم با بیان اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: همیت کتاب به قدری است که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم نیز به شکل کتاب است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند در باب اهمیت کتاب در قرآن به قلم و آنچه که آن می نویسد قسم یاد کرده است گفت : در قرآن کریم ۲۵۵ مرتبه واژه کتاب، ۵۸۲ مرتبه واژه علم ، ۲ مرتبه واژه قلم و سه مرتبه کلمه اقراء تکرار شده است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: مطالعه ،کتابخوانی و تحصیل دانش از سفارشات موکد قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است.