نماینده مردم پاکدشت:

کلاهبرداری های کلان بی اعتمادی مردم به نظام را در پی دارد

صافی - نماینده مردم پاکدشت امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود به برخی چالش های کشور ازجمله عدم اجرای عدالت و گرانی اشاره کرد.

محمد قمی امروز در نطق میان دستور خود با تبریک ایام دهه فجر، گفت: خدا را شاکریم که در۴۰ سالگی جمهوری اسلامی به همت والای حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، خون پاک شهیدان و مقاومت مردم همیشه در صحنه، ایران اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دستاوردهای خوبی داشته است. اکنون جمهوری اسلامی ایران با چالش‌هایی رو به رو است که باید برای معالجه آن‌ها هر سه قوه پای کار آمده و برنامه‌ریزی کنند، یکی از این چالش‌های مهم عدم اجرای عدالت است، در حالی که طبق فرهنگ اسلامی و قرآنی عدالت اسلامی از مسائل مهم برای دوام حکومت‌ها است البته مَصادیق بی‌عدالتی بسیار زیاد هستند که در فرصتی جداگانه باید به آن پرداخت.

وی گرانی و تورم را یکی‌دیگر از چالش‌های امروز جامعه خواند و افزود: فشار گرانی و تورم در حال شکاندن استخوان‌های ضعفا و مستضعفین است و درآمدها و هزینه‌ها بسیار نامتعادل شده و برای قشرهای ضعیف جامعه بسیار نگران‌کننده است.

قمی عدم تعادل میان واردات و صادرات در کشور و نداشتن برنامه‌ریزی منسجم را عامل دیگری در نابسامانی اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: صندوق‌های بازنشستگی در حال ورشکستگی هستند و اقتصاد کشور را با مشکلات فراوانی مواجهه ساخته‌اند لذا اگر برای این مسئله فکری نشود مشکلات متعددی را به بار می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی برنامه مدون و کارآمدی ندارند به طوری که صنعت و کشاورزی در معرض نابودی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان برنامه و رویکرد مشخصی وجود ندارد به همین دلیل بیکاری برای جوانان به معضلی پیچیده تبدیل شده است. کلاهبرداری و دزدی‌های کلان بی‌اعتمادی مردم را به نظام جمهوری اسلامی ایران در پی دارد اما با این وجود همچنان شاهد ادامه این رفتارها هستیم و همچون موریانه به درون دستگاه‌ها رخنه کرده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی مشکلات نظام بانکی کشور را یکی‌دیگر از چالش‌های اقتصادی معرفی کرد و با بیان اینکه مراجع و علما به بسیاری از مفاد بانکی اشکال شرعی وارد و آن را حرام می‌دانند، اضافه کرد: نرخ بالای کارمزد، جریمه و بسیاری از موارد دیگر به جان تولید افتاده و هر روز شاهد ورشکستگی یک کارخانه‌ هستیم. ریا و دنیاطلبی دامن قشر عظیمی از جامعه را گرفته و حتی در این مسئله از یکدیگر سبقت می‌گیرند اما بسیاری از علما و بزرگان خطر این آفت را بارها گوشزد کرده‌اند، متاسفانه درآمد کشور بیشتر صرف هزینه‌های جاری می‌شود و در حالی بودجه‌های عمرانی و زیربنایی بسیار اندک هستند که صرفه‌جویی و قناعت نادیده گرفته می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: به امید روزی که تهدیدها به فرصت‌ها تبدیل شده و ملت سرافراز ایران از تمام مسائل و مشکلات بیرون آیند و از مقاومت صبر ملت ایران اسلامی و مردم غیور پاکدشت تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/