همزمان با سومین روز هفته دولت؛

کلنگ زنی و بهره برداری از ۸ طرح عمران روستایی در مراغه

صافی نیوز - همزمان با سومین روز از هفته دولت، ۸ طرح عمران روستایی در بخش سراجوی مراغه افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش صافی، معاون عمرانی فرماندار مراغه روز دوشنبه در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: توسعه زیرساخت های روستایی، اولویت عمرانی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است.

نقی مسکینی افزود: با توجه به مشارکت مناسب مردمی در مناطق روستایی، راهبرد دولت تدبیر و امید نیز همراهی و همگامی برای توسعه این مناطق با اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها در زمینه های مختلف از جمله برق، گاز و راه روستایی زمینه ساز ارتقای امکانات و زیرساخت های این مناطق اشتغال‌زا و اقتصاد آفرین است.

مسکینی اضافه کرد: حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در مناطق روستایی به مناسبت هفته دولت فرصتی مناسب برای شناخت مشکلات و برنامه‌ریزی برای مرتفع شدن آنهاست.

بخشدار سراجو نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح‌های گازرسانی در روستاهای این بخش، گفت: اجرای این طرح ها که بیشتر در روستاهای صعب‌العبور و سردسیر است، به برکت نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید است.

فرخ محمدزاده افزود: امروز عزم دولت تدبیر و امید، ایجاد زمینه و امکانات لازم برای سکونت روستائیان و پیشگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی است.

وی ادامه داد: در این راستا، در ۳ پیمان مختلف، در ۴۵ روستای بخش سراجو طرح های گازرسانی انجام می شود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این بخش از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

در روز سوم از هفته دولت طرح گازرسانی به پنج روستای چناق بلاغ سفلی، دراج علیا، شیخلر، یگورگ و دوه بوینی با ۱۲۲ خانوار با یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

همچنین طرح های زیرسازی و آسفالت ریزی روستاهای کرمجوان و صومعه سفلی به ترتیب با ۱.۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار و نیز طرح احداث پل کهریز روستای کرمجوان با ۱۲۶ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.