کودکان را دریابید؛

کودکانی که برای لقمه ای کار می کنند

صافی نیوز / حتما در خیابانها که راه می‌روید کودکانی را دیده‌اید که به جای بازی و تفریح به دنبال شما میدوند تا شما را قانع کنند از آنها چیزی بخرید و اما سوالی پیش می آید که ما برای رفاه آنها چه کردیم و حتی مردم را از لحاظ فرهنگی که چگونه میتوان برای دغدغه های آنها کاری کرد.

حتما در خیابانها که راه می‌روید کودکانی را دیده‌اید که به جای بازی و تفریح به دنبال شما میدوند تا شما را قانع کنند از آنها چیزی بخرید و اما سوالی پیش می آید که ما برای رفاه آنها چه کردیم و حتی مردم را از لحاظ فرهنگی که چگونه میتوان برای دغدغه های آنها کاری کرد آشنا کردیم و برای پاسخ به این سوال رفتیم به سراغ کتاب و فیلمهای موجودی که در بازار راجع به این کودکان نوشته شده و یا ساخته شده است فیلم ها و نوشته ای زیادی را دیدیم تا رسیدیم به چند فیلم و کتاب که از فیلمها میتوان واکسی را نام برد که کارگردان آن خالق دزد دوچرخه است و اما کتابی به صورت داستانی رمان و یا غیره نبود البته بودند کتاب های کوچکی که به شکل فیلمنامه باشند و توسط نو قلم هوایی نوشته شده باشد که البته خواندن آنها خالی از لطف نبود چون دغدغه داشتند یکی از آنها کتاب بچه های زیبا بود که چندی پیش رونمایی شد و جلسه ای برای نقد و برسی این اثر گذاشتند و رفتیم سراغ این جلسه و این اثر تا از دلایلی که چرا این نویسنده رفته است سراغ این جنس از نوشتن مطلع شویم.

سوال اول از همه به ما بگویید چرا این عنوان ؟

همیشه با خودم میگفتم آنها کودکانی هستند که روح زیبایی دارند و انسانهای شریفی هستند که اگه چرخ روزگار برای ما کم چرخید برای آنها اصلا چرخشی نداشت

چرا رفتید سراغ این جنس از کار ها ؟ یکی از دلایل دغدغه شخصی بود و اما دلایلی محیطی هم داشت که محیط سخت کاری مناسب این کودکان نیست و کودکی که در این سن باید بازی کند مجبور است برای معاش و گذران زندگی کار کند و …..

و اما سوال آخر از دولت و نهاد های دولتی چه توقعی دارید . هیچگونه توقعی برای خودم ندارم و بیشترین توقع من حمایت از این کودکان است که هم از مردمم دارم و هم از مسئولین که کنار این کودکان باشند و برای این کودکان با قلب زیبایی که دارند آرزوی روزهای خوب.

انتهای پیام/