معاون رئیس جمهور:

۱۰ میلیارد تومان به مرکز رشد واحدهای فناور در شهمیرزاد کمک شد

صافی نیوز - مهدی‌شهر- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برای رشد و بالندگی پژوهش در استان سمنان ۱۰ میلیارد تومان به مرکز خیرساز رشد واحدهای فناور در شهمیرزاد کمک می‌شود.

به گزارش صافی نیوز، سورنا ستاری ظهر سه شنبه در ادامه سفر خود به استان سمنان در مراسم افتتاح یک واحد فناور خیر ساز در شهمیرزاد با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای این مجموعه در راستای رشد و بالندگی پژوهش در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: امیدواریم تخصیص این اعتبار بتواند موقعیت پژوهش در استان سمنان را تقویت کند.

وی با بیان اینکه سمنان در استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت مرکز رشد فناوری عملکرد خوبی داشته اما باید بیش از پیش در این راستا کوشید و پژوهشگران را تقویت کرد، افزود: برای شکوفایی هر چه بیشتر مرکز خیر ساز شهمیرزاد می‌بایست این مرکز را تا حد توان کمک کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کمک خیران در حوزه فناوری، در واقع کمک به زایش فکر جوان و کارافرینی است، گفت: کمک به مراکز پژوهشی در واقع سرمایه گذاری برای نسل جوان است که این فرهنگ باید نهادینه شود.

ستاری سرمایه‌گذاری خیران در حوزه فناوری را خواستار شد و بیان کرد: این امر سبب ایجاد یک نوع رویکردی ماندگار برای نسل جوان جامعه می‌شود که دغدغه تأمین آتیه و شغل دارند.

وی درباره موانع سر راه ایجاد پژوهشکده گردو در شهمیرزاد، گفت: این شهر قطب پرورش گردو است و بزرگترین باغ گردوی کشور نیز در آن وجود دارد اما باید گفت پژوهشکده در کشور زیاد ایجاد شده است، ولی در عمل به نتیجه نرسیده و لذا باید سنجیده‌تر عمل کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: برای ایجاد پژوهشکده ابتدا متقاضیان باید فعالیت‌های انجام شده فعلی در کشور را ببینند و سپس برنامه‌ریزی کنند.

ستاری افزود: از طرف دولت نیز بودجه لازم برای استقرار پژوهشکده تأمین می‌شود اما باید دقت داشت که این ظرفیت علمی می‌تواند به ارتقای کشاورزی علمی کمک کند.

وی افزود: این ظرفیت وجود دارد به صورت آزمایشی با تأمین هزینه درخت‌های فعلی گردو هایی که در شهر شهمیرزاد دچار سرمازدگی شده، درمان و جوان شوند.

انتهای خبر/