۱۰ نوع از بهترین گیاهان که به نور کم نیازمندند

همه گیاهان داخل خانه را دوست دارند. گیاهان می توانند یک فضای زیبا، روشن و سبز را در محیط خانه ایجاد کنند. گیاهان موجود در خانه می توانند هوای داخلی را تصفیه کنند، احساس شادی، الهام و سلامتی را برایمان ارتقاء دهند و ما را با طبیعت پیوند بدهند. با این حال،هر کس یک گیاه […]

همه گیاهان داخل خانه را دوست دارند. گیاهان می توانند یک فضای زیبا، روشن و سبز را در محیط خانه ایجاد کنند. گیاهان موجود در خانه می توانند هوای داخلی را تصفیه کنند، احساس شادی، الهام و سلامتی را برایمان ارتقاء دهند و ما را با طبیعت پیوند بدهند.

با این حال،هر کس یک گیاه خانگی خوب را دوست دارد، هیچ کس در خانه های خود به شرایط مطلوب نمی پردازد تا نیازهای هوا، نور و آب مورد نیاز پرطرفدارترین گیاهان را در خود جای دهد. به طور خاص، اگر شما در خانه ای زندگی می کنید که نور طبیعی زیادی را دریافت نمی کند یا اگر در بلوک آپارتمان زندگی می کنید می توانید از گیاهانی که نیازمند نور کم هستند استفاه کنید ما در این مقاله ۱۰ گیاه که به نور کم نیاز دارند را برایتان معرفی می کنیم.

بررسی ها نشان  می دهد که ۱۰ درصد از مردم در دنیا در یک آپارتمان زندگی می کنند، از این تعداد، بیش از ۳۸ درصد از افرادی در یک آپارتمان یا یک واحد زندگی می کنند، که برای رشد موثر گیاه مفید نیست.

متال لیتیس متخصص زمین شناسی که  یکی از بنیانگذاران و مدیران مناظر طبیعی هست، توصیه هایی را برای گیاهان سبز کم نور بیان کرده که این نوشتار طبق صحبت های او تدوین شده است.

۱. پیچک شیطان (Pothos Epipremnum)

13980221

متال لیتیس معتقد است: “نگهداری این گیاهان در محیط کم نور بسیار آسان هست که با کمی مراقبت از آنها می توانند به راحتی پخش شوند.”

چگونگی مراقبت از پیچک شیطان:

پیچک شیطان در هر نوع گلدانی رشد می کند ، به طور کامل در سایه نازک و کامل نمو می یابد. در داخل خانه، بهتر است  آن را در جایی قرار دهید که زیر تابش مستقیم نور خورشید نباشد البته می توانید با فیلتر کردن (قرار دادن پشت پرده) نور مصنوعی روشن ایجاد کنید. این گیاه مقاوم در مقابل خشکسالی است، در زمانی که دو اینچ خاک خشک وجود دارد نیاز با آبیاری دارد، که تقریبا در فصل گرم و تابستان یک بار در هفته و در زمستان یکبار در دو هفته نیازمند آیباری است.

۲. لیدی پالم (Raphis)

13980222

متال لیتیس می گوید: این گیاه در محیط کم نور فقط یک بار در هفته به آبیاری نیاز دارد. این کف دست بسیار آهسته در حال رشد کردن است.

چگونگی مراقبت از لیدی پالم:

این گیاه در محیط گیاهی کم نور در هر خاکی به خوبی رشد می کند و مقاوم به سرما است.وقتی که دو اینچ از خاک آن خشک است می توانید این گیاه را آبیاری کنید. این گیاه برای رشد محیط کم نور را ترجیح می دهد باید از تابش مستقیم نور خورشید دور شود، و در موقعیتی قرار داده شود که نور مصنوعی دارد.

۳. گیاه آهن (Aspidistra)

13980224

متال لیتیس می گوید: این گیاه زیبا به عنوان نام معمول” کارخانه آهن “معروف است کع در حال نابودی قرار دارد.

چگونگی مراقبت از کارخانه آهن:

این گیاه در محیط کم نور تابستان می تواند خشک شود ولی در عوض سردی هم نیست. هنگامی که خاک خشک است آبیاری کنید و برای نگهداری آن جای نگرانی نیست اگر نور خورشید کم باشد.

۴. زنجیبار (Zamioculcus zamiofolia)

13980225

بعد از دو هفته، به این گیاه کمی آب بدهید.

چگونگی مراقبت از زنجبیبار:

این گیاه محیطی کم نور و به دور از تابش مستقیم خورشید را ترجیح می دهد و میزان نیاز به آب بستگی به مقدار نور دارد. اگر نور زیاد به آن بتابد به معنای این است که به آب بیشتری نیاز دارد و طبیعتاً اگر تابش نور کم را تجربه می کنم نیازمند آب کمتری هم هست.به هر حال، گوهر زنجبیار یک محیط کم نور را ترجیح می دهد.

۵. گیاه لاستیک (Ficus elastica ‘rubra’)

13980226

گیاه لاستیکی دارای برگهای تیره زیبا با رشد صورتی جدید است.

چگونگی مراقبت از گیاه لاستیک:

این گیاه نیازمند یک اتاق روشن و بدور از تابش نور مستقیم خورشید است. سعی کنید خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید، اما هرگز اجازه ندهید که زیاد مرطوب باقی بماند یا خک آن زیاد خشک شود. آب مورد نیاز برای این گیاهن یک بار در هفته تا یک بار دو هفته ای، بسته به فصل می باشد.

۶. لیلی صلح (Spathyphylum)

13980227

لیلی صلح برای افرادی که نمی خواهند نظارت بر آبیاری تمام وقت را در نظر داشته باشند، بسیار عالی است. هنگامی که آبیاری مورد نیاز است، برگ ها از بین می روند. با توجه به فضا، می توانید آب را یک بار دو هفته بدهید.

چگونگی مراقبت از لیلی صلح:

این گیاه در محیط گیاهی با نور کم رشد می کند وقتی که  کمی از خاک خشک است، آبیاری کنید. این گیاه می تواند در اتاق روشن قرار بگیرد، از نور مستقیم خورشید لذت نمی برد و در سایه رشد می کند، لیلی صلح سردی را دوست ندارد.

۷. گیاه نقره ای (Sansevieria ‘Moonshine’)

13980228

این کارخانه گیاهی کوچک بسیار مقاوم در برابر نور کم است که فقط هر سه یا چهار هفته نیاز به آبیاری دارد.

چگونگی مراقبت از آن:

این گیاه کوچک با نور کم در هر موقعیتی از نور مستقیم خورشید رشد می کند، آبیاری بیش از حد را دوست ندارد و در همه محیط  خانه ها رشد می کند.

۸. فیلودندرون ها

13980229

رشد این گیاه در محیط کم نور خوب است. انگشت خود را در خاک قرار دهید و اگر خشک باشد، به گیاه آب بدهید. این گیاه ترجیح می دهد مرطوب نگه داشته شود، اما بیش از حد آبیاری نکنید.

چگونگی مراقبت از آن:

این گیاه باید بدور از تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد یک اتاق روشن را دوست دارد. در طول سال رشد می کند و زمانی که خاک خشک است، نیاز به آبیاری دارد. همیشه گلدان دو برابر اندازه گیاه را انتخاب کنید.

۹. ریفسالیس (Riphsalis)

13980230

ریفسالیس یکی از گیاهان حلقوی جالب و بسیار مقاوم است. لیتیس می گوید : من یک بار در هفته آن را آبیاری می کنم  و در موقعیتی بدون نور مستقیم خورشید قرار می دهم.

چگونگی مراقبت از آن:

این گیاه نور کم را ترجیح می دهدوقتی  خاک به خوبی خشک شده و کمی رطوبت داشت آن را آبیاری کنید در فصل زمستان مدت زمان آبیاری آن را افزایش دهید و به دور از تابش مستقیم خورشید قرار دهید.

۱۰. آدیناتوم (Adiantum)

13980231

این گیاه با زیبایی ظریف، روشنایی را برای هر فضایی به  ارمغان می آورد. این گیاه را در موقعیت گرم قرار دهید.

چگونگی مراقبت از آن:

این گیاه تابش مستقیم نور خورشید و حرارت بیش از حد را دوست ندارد. خاک آن را مرتب مرطوب نگه دارید، اطمینان حاصل کنید که خاک آن غنی از مواد آلی باشد.

انتهای مطلب/