طی مراسمی عنوان شد؛

۱۲۹۷ ماموریت آتش نشانی در ارومیه انجام شد

صافی نیوز - ارومیه - مدیرعامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری ارومیه گفت: نیمه نخست امسال یک هزار و ۲۹۷ ماموریت آتش نشانی در ارومیه انجام شد.

به گزارش صافی نیوز، ابراهیم شادقوشچی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان در ارومیه با بیان اینکه تعداد ماموریت های انجام شده در سال گذشته بیش از ۹۷۰ ماموریت بود افزود: این میزان در مقایسه با پارسال ۱۲ درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال آتش‌سوزی منازل مسکونی ۱۲ درصد کاهش داشته است اظهار داشت: اما با این وجود برخی حوادث مانند آتش گرفتن خودروها در تصادفات، گیر کردن آسانسور و سایر حوادثی از این قبیل ۳۳ درصد افزایش یافته است.

شادقوشچی با انتقاد از عمر بالای تجهیزات آتش نشانی در ارومیه گفت: در حال حاضر تجهیزات مورد استفاده در آتش‌نشانی ارومیه بالای ۲۰ سال عمر دارند که نیازمند تعمیر و نوسازی تجهیزات هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه نیز در این مراسم از کمبود نیروی کار و تجهیزات در ایستگاههای آتش نشانی ارومیه خبر داد و گفت: در حال حاضر  ۲۳۰ آتش نشان با ۵۰ دستگاه خودرو در ارومیه فعالیت می کنند که این تعداد نمی تواند در شرایط بحرانی پاسخگوی این شهر وسیع و پرتراکم باشد.

امیر سحابی با اشاره به وجود ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر تصریح کرد: با وجود تعداد کم ایستگاه‌ها اما تاکنون ماموران آتش‌نشانی اجازه نداده‌اند تا اتفاق خاصی در ارومیه بیافتد،برای انجام وظیفه بهتر نیروهای پسماند نیز در برخی مواقع به کمک نیروهای اتش‌نشانی می‌آیند.

محمدرضا علیزاده امامزاده، رئیس شورای شهر ارومیه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای آتش‌نشان گفت: هفتم مهر ماه روز فرشتگان نجات نام‌گذاری شده است چرا که آنانی که از جان خود برای خدمت به خلق می‌گذرند دارای تزکیه نفس بوده و مانند فرشتگان با مهربانی به خلق خدمت می‌کنند.

انتهای خبر/