معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه:

۱۸۵ پرونده شکایت کارگری در مراغه در حال رسیدگی است

صافی نیوز - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان مراغه با بیان اینکه از ابتدای سالجرای تاکنون ۱۸۵ پرونده شکایت کارگری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع داده شد، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش صافی، موسی شعفی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه کمیسیون کارگری افزود: اختلاف بین کارگر و کارفرما به دلایل مختلف موضوع طبیعی است که هر از گاهی بوجود می‌آید و منجر به طرح دادخواست می‌شود که این امر امسال روند کاهشی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر پیمانکاران شهرداری در پرداخت‌های کارگران وضعیت مطلوبی دارند که با هماهنگی‌های انجام شده از سوی کمیسیون بسیاری از مشکلات در این حوزه حل شده است.

وی اضافه کرد: مشکلات مربوط به کارکنان مدارس غیردولتی از دیگر مواردی است که باید از سوی دستگاه‌های عضو کمیسیون بررسی و نسبت به احقاق حقوق کارکنان آنها با توجه به قانون اقدام شود.

شعفی گفت: پرداخت مطالبات کارگران، مورد تأکید دولت است و مدیران واحدهای کارگری نیز باید این مهم را در اولویت امور قرار دهند.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به حوزه کارگری و رصد و رفع مشکلات آنها ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمنان انقلاب از بسترهای قانونی مطالبات کارگران به نفع خود سو استفاده کرده و سعی دارند با استفاده ابزاری از آنان به اهداف شوم خود دست یابند.

انهای خبر/