رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه خبر داد:

۷۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال مراغه پایش فشارخون شدند

صافی نیوز - رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه با اشاره به پایان مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: در این طرح ۷۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال مراغه پایش فشارخون شدند.

به گزارش صافی، اصغر تنومند روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: در این طرح، ۱۰۲ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال، بیمارات دیابتی و مادران باردار در مراکز ثابت و سیار این دانشکده در مناطق شهری و روستایی غربالگری فشار خون شدند.

وی ادامه داد: این طرح در مناطق روستایی در خانه‌های بهداشت روستایی با تلاش بهورزان و سایر نهادهای اجرایی انجام شد و بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف این طرح کنترل فشار خون شدند.

تنومند اضافه کرد: با توجه به سهمیه ۵۵ هزار نفری تعیین شده برای این شهرستان، میزان غربالگری های انجام شده بیش از پیش بینی ها بوده و این امر با همکاری و همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان محقق شده است.

وی گفت: با غربالگری‌های انجام شده، حدود ۱۹ هزار نفر دارای فشارخون بالا در این شهرستان شناسایی شد که با راهنمایی‌های انجام شده در مراکز اجرای این طرح ملی، این افراد به مراکز بهد اشتی و درمانی برای درمان ارجاع داده شده است.

وی افزود: شناسایی فشارخون بالا، یکی از مهم ترین شیوه‌ها برای پیشگیری از بروز برخی بیماری‌های حاد و مزمن در عصر حاضر است و این طرح ملی می‌تواند زمینه ساز کاهش بار بیماری ها در جامعه شود.

وی ادامه داد: نقش رسانه‌ها در انعکاس و اطلاع رسانی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کنار همراهی مسئولان و مدیران شهرستانی، زمینه ساز موفقیت در اجرای این طرح شده است.

وی از ادامه طرح بسیج ملی کنترل فشارخون خبر داد و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کنترل فشار خون خود تا مهر امسال به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در مناطق شهری و روستایی مراجعه کنند.

به گزارش صافی، ۱۹ مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و ۸۰ خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می‌دهند.