130 هزار گذرنامه اربعین صادر و ارسال شده است

صافی نیوز / رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از چاپ ۱۳۰۰۰۰ جلد گذرنامه ویژه اربعین خبر داد و توضیحاتی در مورد نحوه صدور یا عدم صدور برای افرادی که ممنوع الخروج هستند، بیان کرد.

به گزارش صافی، علی ذوالقدر، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه اظهار کرد: تاکنون 130 هزار جلد گذرنامه ویژه اربعین صادر شده و به ادارات پست تحویل داده شده است.

آیا برای افرادی که ممنوع الخروج هستند گذرنامه چاپ می‌شود؟

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  آیا برای فردی که ممنوع الخروج است گذرنامه چاپ می‌شود، گفت: ما از همه متقاضیان مدارک صدور گذرنامه را دریافت می‌کنیم. بعد از بررسی مدارک اگر فرد مشکلی نداشته باشد برای او گذرنامه صادر می‌شود و اگر به هر دلیلی ممنوع الخروج باشد گذرنامه صادر نمی‌شود.

ذوالقدر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فرد متقاضی از کجا متوجه می‌شود به چه دلیل گذرنامه به دستش نرسیده است، گفت: افرادی که ممنوع الخروج باشند برایشان پیامک نقص مدارک ارسال می‌شود و بعد از مراجعه حضوری برای آنها توضیح داده می‌شود که ممنوع الخروج هستند.

وی با اشاره به راه‌های استعلام ممنوع الخروج بودن گفت: افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن “پلیس من” یا مراجعه حضوری به ادارات پلیس گذرنامه از وضعیت ممنوع‌الخروج بودن یا نبودن خود مطلع شوند.

برچسب اعتباری رایگان برای گذرنامه‌هایی که 2 سال از تاریخ اعتبارشان گذشته است

وی با بیان اینکه شرایط ویژه‌ای برای گذرنامه‌هایی که 2 سال از اعتبار آنها گذشته است، در نظر گرفته‌ایم، گفت: افرادی که فیزیکی گذرنامه‌ها را دارند و از تاریخ اعتبار گذرنامه هایشان 2 سال می‌گذرد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس گذرنامه برچسب رایگان اعتباری برای این گذرنامه‌ها دریافت کنند.

انتهای پیام/