امام جمعه مراغه: جشن تکلیف، سرآغاز درخشش روح خداپرستی در انسان است

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به لزوم نهادینه شدن آموزه های دینی و قرآنی در بین نوجوانان و جوانان گفت: جشن تکلیف، نقطه عطف و سرآغازی برای درخشش روح خداپرستی در انسان است. به گزارش صافی، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در آیین جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس در […]

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به لزوم نهادینه شدن آموزه های دینی و قرآنی در بین نوجوانان و جوانان گفت: جشن تکلیف، نقطه عطف و سرآغازی برای درخشش روح خداپرستی در انسان است.

به گزارش صافی، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در آیین جشن تکلیف دانش آموزان دختر مدارس در مسجد امام حسن عسگری (ع) این شهرستان افزود: بندگی و عبودیت به درگاه پروردگار باید در درون خانواده ها ترویج و به نسل های آینده انتقال یابد.

وی ادامه داد: نهادینه شدن آموزه های دینی در بین دانش آموزان به عنوان نسل های آینده ساز این جامعه، زمینه ساز پیشگری از بروز هرگونه آسیب های اجتماعی و فرهنگی در آینده خواهد بود.

وی خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در جشن تکلیف گفت: جشن عبادت و بندگی جشن مهمی برای نوجوانان بوده و به این معناست که انسان رشد فکری پیداکرده و آماده به جا آوردن فرامین الهی هستید.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین با اشاره به برگزاری جشن تکلیف برای دانش آموزان دختر مدارس گفت: این گونه آیین ها و مراسم ها با هدف آشنایی دانش آموزان با آموزه های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار می شود.

جلیل اسلامی افزود: ترویج فرهنگ دینی، قرآنی و نیز تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس از دیگر اهداف برگزاری جشن تکلیف و عبادت است.

در این آیین، ۶۵۰ نفر از دانش آموز دختر مدارس مراغه، مراسم جشن تکلیف خود را با حضور مسئولان شهرستانی برگزار کردند.

بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.