مشاور وزیر کشور:

برخورداری از تفکر انتقادی حق کودکان است

صافی نیوز - تبریز- مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بر حق برخورداری کودکان از تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری در مدارس و نهادهای آموزشی تاکید کرد.

به گزارش صافی، فریبا نظری سه شنبه شب در مراسم افتتاح نخستین مدرسه حقوق کودک در تبریز با بیان اینکه در زمینه حقوق کودک هر اندازه که در حوزه آموزش مربیان، تلاش کنیم باز هم جای کار دارد، یاد کودک پهلوانی را گرامی داشت که در سن هفت سالگی بازوبند پهلوانی را نصیب خود کرده و در سن ۱۵ سالگی نیز در جریان عملیات بدر شهید می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده تخصصی از کودکان در نشست‌های منتسب به کودک، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در نشست‌های منتسب به کودکان، به شکل تخصصی نه تنها نمادین از خود کودکان نیز استفاده کرده و در سخنرانی‌ها نیز فرصت برای حضورشان فراهم شود.

نظری با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاهی‌دهی در حوزه حقوق کودک، اظهار کرد: جا دارد نقش “رسانه و نهادهای آموزشی در آگاهی‌دهی و آموزش حقوق” در عناوین کارگاه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که حدود ۲۲ درصد (حدود ۸۰۰ هزار نفر) جمعیت استان را افراد زیر ۱۴ سال تشکیل می‌دهند، گفت: توجه بر حقوق و تکالیف این قشر در جامعه نتایج بسیاری خوبی در پی خواهد داشت.

داود بهبودی اظهار کرد: حقوق و تکالیف در تمامی سطوح برای یک جامعه مدنی ضروری است و اهتمام به این حوزه در بین اقشار مختلف (کودکان، سالمندان و…) اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان این‌که “گفت‌وگو” یکی از کمبودهای جامعه در سطح کلان است، افزود: این موضوع هم در سطح کلان (بین نهادهای کلان چون دولت، مجلس و…) و هم بین اقشارمختلف جامعه (مجموعه‌های موجود در جامعه چون احزاب، دانشگاه‌ها و…) و همچنین در درون خانواده‌ها کمرنگ است و خلاءهایی در این رابطه احساس می‌شود که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای خبر/